Eloise
Trådstartare
En vän till mig har problem där hon bor,
en av grannarna har tre hundar, två pitbulls och en amstaff. (det finns ingen värdering i vad det är för ras, men de ser ju betydligt mer skrämmande ut än en golden)
Två av dessa är jämt lösa, de rymmer från trädgården genom att hoppa över staketet, och ger sig ut på små rövartåg.
Än så länge har inget hänt,
mer än att jag fått rädda en joggare som klättrat upp i ett träd.
I området finns massvis med hästar, motionärer, barn, får, andra hundar osv.
Och jag får lite ont i magen varje gång jag ser att de springer lösa, igen.
Hundarna är snälla, jag vet det, jag har fått ta dem i halsbandet och promenera hem med dem till ägarna ett par gånger.
Men jag tycker inte det är okej, ägaren höjer inte sitt staket, och har ingen koll om hundarna är i trädgården eller hos grannen och jagar stallkatterna.
Vad gör man? Anmäler?
en av grannarna har tre hundar, två pitbulls och en amstaff. (det finns ingen värdering i vad det är för ras, men de ser ju betydligt mer skrämmande ut än en golden)
Två av dessa är jämt lösa, de rymmer från trädgården genom att hoppa över staketet, och ger sig ut på små rövartåg.
Än så länge har inget hänt,
mer än att jag fått rädda en joggare som klättrat upp i ett träd.
I området finns massvis med hästar, motionärer, barn, får, andra hundar osv.
Och jag får lite ont i magen varje gång jag ser att de springer lösa, igen.
Hundarna är snälla, jag vet det, jag har fått ta dem i halsbandet och promenera hem med dem till ägarna ett par gånger.
Men jag tycker inte det är okej, ägaren höjer inte sitt staket, och har ingen koll om hundarna är i trädgården eller hos grannen och jagar stallkatterna.
Vad gör man? Anmäler?
Senast ändrad: