Löshoppning

D

Dropi

Hur ofta löshoppar du din häst och hur högt? Skriv även hur hög din häst är!

Sv: Löshoppning

inte spec ofta, nån gång om året kanske. Brukar låta honom skutta lite upp till ca 150 (oxer) bara för att han är så läcker att titta på :love:
Hästen är 176 cm

Löshoppade stoet för inte så länge sen, då hoppade hon 1,20 ungefär. Hon är inte så mycket hoppad uppsuttet, 8 år och 157 cm hög.

Har inte haft min så länge...men har löshoppat honom två gånger upp till 1:35......det skuttar han lätt över....och älskar det. Löshoppar honom ihop med min syrras unghäst...det tycker dom är roligare. Han är 1.66 i mkh. Syrrans är 164

löshoppar ibland, nån gång per år. hon har hoppat 1,30 på treårstestet, var då 157 cm
Nu är hon runt 160-162cm och nu vet jag inte hur högt hon hoppar!

Löshoppar inte alls ofta, ( två mil till ridhus) men när det väl händer så hoppar han 1.40-1.50. :D
Han är 1.70..

Sen kan jag ju tillägga att för några år sedan löshoppade vi en B-ponny på 1.26 och den hoppade 1.20 ;) Det var riktigt häftig att se!

Jag löshoppar en gång i veckan. Höjderna varierar. Är hon pigg så blir det lite lägre och fler gånger så hon får springa av sig lite annars ligger de nog runt 120 än så länge.
Hon är ett 8 årigt sto på 160cm

Nu blir det ingenting, men när underlaget i paddocken tillåter så blir det 1-2 ggr/mån. Min nordsvenska brukshäst på knappa 150 cm hoppar oxer upp till 120 cm. Gammelhästen på 162 cm är gammal tävlinghoppare upp till MSV A och "råkade" skutta över ett räcke på 150 cm som satts upp för skojs skull av några yngre tjejer. Jag trodde han skulle vara blockhalt, morgonen efter eftersom han lider av pålagringar på ena frambenet, men det märktes ingenting. Löshoppar honom mkt sällan och då bara små gymnastikhinder för att mjuka upp ryggen.

Den "store" som är ca 160 löshoppade vi ca 110-120 i våras, då höll vi på ganska mycket, iaf varannan vecka. Hon hade blivit inriden samma vinter / vår, 5 år gammal. Nu har det inte blivit ngt pga vädret...

Ponnyn (1.38) som är erfaren och tycker att det är buskul att få hoppa på egen hand kan få hoppa uppåt 1.20-130 ibland...

mitt sto 8 år och 1,57 i mkh löshoppar 1,40 när viväl löshoppar...
Brukar inte bli så ofta...kanske 1-2 ggr i månaden...

Brukar löshoppa ca 1-2 ggr per månad för omväxlingskull med mina 2 stycken ponnyer den ena som är tävlad sm (b-ponny) hon börjar jag alltid hoppa 40cm med och höjer ca 10cm per 2:ra gång.. vi brukar sluta på ca 1m.. (hon är själv 120cm) Min D-ponny har knappt hoppat jag började utbilda han lite smått för ca 2mån sen.. Han börjar jag med 15cm och avslutar oftast med 30cm

löshoppar min polle (4år) ca 1-2 ggr i månaden. vi har inte hållt på så länge men som högst tror ja han har hoppat ca 90cm..:smirk: :) han är just nu kanske runt 161cm:)

Jag brukar inte löshoppa så mkt..Typ en gång på varannan månad eller så.. min häst är 1,75 cm o ja brukar bara lös hoppa rätt låga hinder för att hon blir lätt trött eftersom hon springer o hoppar det flera gånger asså man hinner inte få tag i henne:P hehe men vi har som högs hoppat 1,20

det beror på ibland kobinitation och ibland bara ett huinder

Inte särsilt ofta då min häst inte tycker det är något roligt. Med ryttare är det en annan sak då hoppar hon bana 110cm utan problem medan vid löshoppning stannar hon eller river vid 1m-110...:crazy:

Löshoppade min häst för första gången för två veckor sedan.. Har haft han sen juli.. O då hoppade han lätt över 140 cm.. Stoppade där eftersom de var förstå gången o så.. Han är ca. 167 cm..

har inte löshoppat så ofta, utan 3-4 ggr under tiden jag ägt honom.
Han var mellan 6-10 år gammal vid de tillfällena och hoppade höjder 140-150.
Först ett hjälphinder, ett galoppsprång och sedan en oxer. Han själv är 163 hög.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
25
· Visningar
687
Senast: Lemeie
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
13
· Visningar
435
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka