Sv: Lös i magen?
Så du menar ett passande krafft pellets var ett annat hö som du eg menade. Vet du vad du pratar om eg?
BeastieBabe skrev:ett annat hö som kompletterar det hö den får om inte det redan är bra kvot i det.. och jag har läst hela tråden.. och det verkar inte som att någon alls har hållit strikt stenhårt på att ha bara torrfoder och inte mixtra
"för det mesta av tiden" räknar jag som att 2 dagar i veckna får hästen ett äpple, vitaminsörja eller nått annat som stör tarmen som helt klart behöver stabiliseras upp..
och jag har erfarenhet av det JA, en häst som gått mellan 4 olika gare (och foderstater) på 2 månader.. det bara sprutade ur henne från början, hö köptes in och det blev fullt av lappar om att man inte får ge godis av något slag.. 2½-3 månader tog det innan hon började bli bättre.. idag är hon bra i magen och äter hösilage..
sluta upp med att tro att att alla konstiga pulver och "en sked honung" ska hjälpa hästen..
tarmstörningar tar tid att reda ut.. tills dess måste man vara konsekvent.. och börja i rätt ände med att torka ur, istället för att proppa på massa tjaffs.. det lär juh inte bli bättre av fler störningsmoment..
Så du menar ett passande krafft pellets var ett annat hö som du eg menade. Vet du vad du pratar om eg?