Sv: Lös i magen?
Nej, ingen annan i stallet som har tendens till att vara lösa i magen, det är det som är så konstigt. Står iaf 6 hästar i stallet.
Tror inte Troll fått soja någon gång, eller jo kanske då han var liten och åt av Queens krafftfoder, hade så dåligt hö då. Sedan dess har jag haft så bra hö så soja har inte behövts. Han har fått en kompett foderstat på hö & Groov.
Ja, jag har fått tvätta honom mellan benen & på benen under någon veckas tid. Dock ej senaste dagarna.
Så jag hoppas på ProvVivan nu.
Imorse var det riktigt roligt att mocka åt honom för det var tom bollar han bajsat, om än väldigt lösa. Och det var inte alls så blött under bajshögarna som det brukar vara. Så jag hoppas och hoppas.
Sist slutade jag ju med ProVivan tvärt efter en vecka då han varit bra i flera dgr och det kanske var dumt. Ska fortsätta med den längre den här gången och trappa ner succesivt. Kanske behöver han en underhållsdos på ett par dl varje dag? Då kan han få det, han älskar ProVivan, surplar i sig den utan något till.
Han får du 5 dl morgon & kväll.
Funderar på om det kan vara något med stress vad gäller honom med? Han verkar ju lugn inne och blir aldrig lämnad själv inne eller ute. Inte för att han bryr sig heller om man han blir själv. Men det är ju som sagt bara inne han är dålig i magen och inte ute...knasigt...