Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
AnnikaH skrev:När jag gav min häst Equion gav jag det istället för andra vitaminer och mineraler, men man måste komplettera med kalk, det står på burken. Anledningen till att det kan hjälpa vid magproblem är väl jästkulturen bl a och att näringsupptaget blir bättre.
Equion är ju ganska dyrt (om man jämför med andra mineral- och vitamintillskott) så jag vet någon som gick över till algmineraler istället. Se www.alg-borje.se.
Min häst fick också algmineraler en tid, det var på den tiden innan han blev lös i magen :smirk: så om det hade någon effekt på de problemen har jag ingen aning om. Anledningen till att jag slutade med algmineralerna var att det blev svårt att få tag i, men nu säljer våran ridsportbutik i byn det.
gejsa skrev:Men equion är väl inga mineraler bara. Det var väl någon sorts jästkultur som får bättre magbalans på något sätt. *känner att jag svammlar nu*
Oj.....förlåt att man e ny medlem..skall genast hoppa av tråden..gejsa skrev:Visst är tråden lång. Men för oss som har varit här hela tiden vet ju vad den innehåller. Vilket tydligen inte du vet. *ler*
Vi har redan prövat proviva flera av oss. Har inte fungerat.
gejsa skrev:Men varför finns det då eg? Eftersom man inte ens kan räkna med det i en foderstat. Vad är det eg till för?