Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
misan skrev:*hugger knapp*
hej på er alla!
kommer med en liten lägesrapport.. har hängt med bara litegrann i den här tråden senaste veckan, men det verkar som problemen kvarstår för de flesta.. tråkigt är det och man känner sig verkligen uppgiven!
jag har gett min pålle 100 g fil och 300 g proviva (motsv ca 3 dl) blandat i 100 g kli senaste två dagarna. idag var det faktiskt riktigt fint i boxen (grisar i vanliga fall ner det mesta), han var inte geggig i baken och när jag red så gjorde han en fin hög. det rann ett par droppar innan men högen var rikigt fin..! så nu håller jag alla tummarna igen att filen och provivan kan stabilisera honom. måste jag så får jag väl mata honom med det här hela vintern..
jag fortsätter följa tråden, men det är ofta samma tips som dyker upp igen och Inget verkar hjälpa nån av oss nåt speciellt. mest bara nyansskillnader..
men hoppet är det sista som överger oss, vet ni väl!
Fiorano skrev:Det har du helt rätt i ! Blir en stor burk nästa gång!
Men det är nog möjligt att folk tror att det innehåller lusern eftersom det har precis samma färg...
MalinW skrev:det fanns en 25 kg säck men den kostade 485 kr. men jag har inte köpt b-jäst utan foderjäst. jag läste noga innehållsförteckningen och såg inte att den innehöll protein över huvud taget.. eller bara lite iaf. är det verkligen samma som du har gett dina? med tanke på priset och allt..
två av hästarna i stallet var jätte lösa i magarna så att dom fick dricka (tro det om ni vill) vatten blandat med en annan hästs bajs och nu är dom helt friska båda två!MalinW skrev:Jag har en häst som är jätte lös i magen. hon har varit det ett tag och jag vet att det inte är bra men jag har provat från avancerade magbalanser till filmjölk. ingenting fungrear.
Är det någon som har något tips på vad jag kan prova?
har pratat med flera olika veterinärer men alla säger att det är i princip omöjligt att uteda orsaken.
vill inte att hon ska få allvarliga magproblem.