Lös i magen del 2!!!!

Sv: Lös i magen del 2!!!!

Svarar mig själv i dag. Dom var helt torra i dag. Får alltså 1 dl yoghurt och 1 mått mag- tarm balans. Dom blev ju lösa efter en natt utan yoghurt men nu bättre igen. Så undrar om inte yoghurten var bra iaf.

Fast han blev ju dålig i magen i dec med och då hade dom ingen gran eller björk i hagen. :crazy:
Men fick lägga in dess i hagen för drygt 1 månad sedan då han har så lite att göra och ger sig på tråden annars. :crazy:

Ok! Men det kan ju ha ett samband med att hästen är lös i magen nu. Man vet aldrig.

Har ett dräkigt sto som har blivit mycket lösare i magen, hon har iofs aldrig varit spec hård men nu är det koblaffor och nerdretad svans o ben som gäller.
Har inte ändrat så mycket i hennes foderstat utan har ökat på grovfodergivan, Det jag har ökat är mineralerna från 1/2 dl/dag till 1dl. Kan det spela så stor roll tror ni?
Vad kan man prova att ge till henne? Tips tack! /L

arna skrev:
Har ett dräkigt sto som har blivit mycket lösare i magen, hon har iofs aldrig varit spec hård men nu är det koblaffor och nerdretad svans o ben som gäller.
Har inte ändrat så mycket i hennes foderstat utan har ökat på grovfodergivan, Det jag har ökat är mineralerna från 1/2 dl/dag till 1dl. Kan det spela så stor roll tror ni?
Det verkar som att mineralfoder är en bov i dramat enligt några trådar här på buke. Någon tipsade om att byta mineralfoder till något annat märke. Vad är det för mineraler du ger?

Har redan skrivit ett inlägg på Foder.
Mitt sto är dålig i magen från och till vissa dagar bättre och vissa sämre. Hon kom dock ifrån portugal för ca en och en halv månad sen. Nu får hon hösilage, lusern, biomineral, chevinal, lite olja, morötter och fiberplex. Finns det någon som har erfarenhet av det här? Läste att det kanske kunde vara mineralerna?

Tack på förhand

Krafts mineraler vet inte vilken sort(om det nu finns fler) Stallägaren shoppar o jag använder.
Men kan jag strunta i mineralerna med tanke på fölet?
Kan man ge "mag-få-iordning-medel till dräktiga ston? Nån som vet vilket som passar bäst?

arna skrev:
Krafts mineraler vet inte vilken sort(om det nu finns fler) Stallägaren shoppar o jag använder.
Men om du inte vet vilken sort? _Hur kan du då veta hur mycket hon ska ha????:confused:

Har läst på påsen men jag kommer ju inte ihåg om påsen är grön eller blå:crazy: (yrkesskadad,jobbar med dementa!)

arna skrev:

I vilken månad är hon dräktig i? Mineraler är ju väldigt viktigt i slutet och när hon ger di. Då ökas ju behovet.

SusseB skrev:
Har redan skrivit ett inlägg på Foder.
Mitt sto är dålig i magen från och till vissa dagar bättre och vissa sämre. Hon kom dock ifrån portugal för ca en och en halv månad sen. Nu får hon hösilage, lusern, biomineral, chevinal, lite olja, morötter och fiberplex. Finns det någon som har erfarenhet av det här? Läste att det kanske kunde vara mineralerna?

Tack på förhand

Om din häst är dålig i magen. Sluta med morötter, olja ev lusern. Kan vara hösilaget som hästen är dålig av. Omställningen till Sverige också. Pröva att ge yoghurt eller afil i ett par veckor om fiberplex inte fungerar.

Hon ska föla i början av maj så hon är i 8:e månaden. Tror ju också att hon behöver sina mineraler så jag får väl stå ut med koblafforna. Hon är pigg och glad förövrigt.

Ja, det är ju f r o m 8:e månaden som dom behöver extra. Men du kanske kan göra foderstater så du vet? Ta iaf bort oljan och morötterna ett tag och kolla om det blir bättre.

arna skrev:
Hur fort höjde du mineralerna och hur lång tid tog det tills hon blev lös efter höjningen? *Nyfiken*
Kanske kan du dra ner mineralerna bara för att se om magen lugnar sig sej.

I dag hoppas jag att örterna kommer så jag får börja med dom.
Unghästen var bra i dag. Fjordingen hade en blöt fläck på sidan efter att hon hade legat i natt. Borstade bara på det. Ingen tvätt alltså. Hur är det med era?

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 652
Senast: pepp
·
R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 341
Senast: Raderad medlem 149639
·
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka