F
Fjunet
Sv: Lös i magen del 2!!!!
Idag såg allt bra ut trots att han började äta hö igår. Inget tvättande.
Idag såg allt bra ut trots att han började äta hö igår. Inget tvättande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min pålle är bra i magen, han får 2 dl foderjäst per dag och det verkar hålla magen i form. Har dock inte vågat sluta med loppfröna helt heller, han får 1,5 dl per dag. Inget rinn på flera veckor och inte så mycket pruttande. Känns jättebra.gejsa skrev:Hur går det för er andra?
Märkligt att du skriver >>> att du köpt microbalans för första gången. Tidigare har du skrivigt >>> Tog sista från burken av Microbalansen på morgonen , tänkte att nu ska jag bara köra med fil .gejsa skrev:Kan bara tala om att jag i dag har varit och köpt microbalans för första gången. I går kväll blev min fjording lös i magen. Jag tvättade henne på kvällen. I morse och på lunchen och jag tror nog att jag får göra det i kväll igen. Så nu har jag gett upp. Jag fortsätter att ge dom örterna. Har en påse kvar. Men börjar också med microbalansen i kväll. Jag har ringt dom som sålde örterna i fredags och bett dom ringa upp mig. Tänkte diskutera vad jag skulle göra. Har även ringt i dag (måndag) flera ggr men det är bara telefonsvarare på. Så jag ger upp.
En fråga till er med dåliga magar.
Har dom haft kolik strax innan dom blev sjuka?
Docka-93 skrev:Märkligt att du skriver >>> att du köpt microbalans för första gången. Tidigare har du skrivigt >>> Tog sista från burken av Microbalansen på morgonen , tänkte att nu ska jag bara köra med fil .
Nu när jag for och tankade så åkte jag ändå och köpte en ny burk , varför "fegar" jag ur ? Är så rädd...
gejsa skrev:Hur lång tid tog det innan microbalansen började att fungera för era hästar? I dag var unghästen värre än någonsin. Fick tvätta honom rejält. Tur att det inte var så kallt ute i dag. Ger ett halvt mått morgon och ett halvt mått kväll. Ska jag ge mer tror ni? Samma med fjordingen. Men hon var lite bättre. Var på ena sidan bara i dag men tvättade bort det iaf.