Locka ut bebis

Sv: Locka ut bebis

Ja jag har saknat dejj..tänkte tala om att min nutellaburk nu är slut och magen känns som en betongklump med kramper:crazy: fast allt är iofs positivt i mina ögon nu så, tack nutellan:bow::D


Haha det var ju det jag sa, om du föder bebis inatt så tänker jag ta patent på Nutella-igångsättningen! :D


:bump::banana:Grattis Emro!! Nu så tränger jag mej inte om jag får bebis i alla fall! :bump::banana:
 
Sv: Locka ut bebis

*kl*

Inget från varken vindvissla eller Breakdance idag... Är de upptagna med barnafödande måntro??? :angel:

:banana:*håller tummarna och hejar på*:banana:

Edit: Såg just i en annan tråd an vindvissla hann först. GRATTIS!!
 
Senast ändrad:
Sv: Locka ut bebis

*KL*

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen med dunderklumpen Lovisa:D
Det var tur för er andra att ni lät mig hålla turordningen ;)

Nåväl, det blev inget utlockande av bebis från min sida, men sjukvården hade minsann sina små knep. Så här följer en snabb sammanfattning av vad som hände;

Var hos barnmorskan på vanlig kontroll i tisdags, hon ville att jag skulle in till förlossningen på kontroll eftersin sf-måttet stått stilla ett tag.
Väl där bestämde de sig för en igångsättning då det började bli lite dåligt med fostervatten samt att det var långt gånget över tiden. Åkte hem för att hämta 'väskan', äta lunch och slänga in sista inlägget här.

Kl 14 la de in en klutt gel för att få igång mig eftersom det inte fanns en tillstymmelse till att nåt ens var lite på väg. På kvällskvisten var det konstaterat att gelen gjort sitt jobb och utplånat livmodertappen(?). Sambon tänkte åka hem på kvällen, men blev sittande i en fåtölj hela natten då värkarna började ta fart.
Efter frukost på onsdagen hade jag öppnat mig 4 cm så de ville fortsätta. De tog hål på fosterhinnorna och la till värkstimulerande dropp. Runt lunchtid blev värkarna lätt outhärdliga och jag fick lustgas :D:love:.
Sen gick det fort som fan :crazy:, vid 7 cm ville jag krysta, men av någon anledning hade inte barnmorskan samma åsikt. Allt gick skitsnabbt och lustgasen var den enda smärtlindring jag hann med, men tillslut tyckte jag inte att den heller hjälpte. Nåväl, de där sista cm var snabbt avklarade så jag fick krysta.
15:09 kom hon slutligen ut 4325g och 54 cm lång.
Då vi bara bestämtpojknamn plockade vi ner almanackan från väggen och gick igenom potentiella namn, båda fastnade snabbt för Lovisa då vi båda tänkt på det namnet innan.
Jag förlorade ganska så mycket blod så det var inte mycket action på mig, kanske också resultatet av matbrist och sömnbrist. Lite smörgås, nyponsoppa och glucosdropp senare försökte jag mig på att sova, bb är inte världens lugnaste ställe att försöka få sömn på :crazy:.

Jaja, nu är vi hemma iaf och mår bra. Lovisa ligger såklart och myser i sin pappas knä :D.

Bilder kommer senare..

Och för alla som läste ända hit, TACK som fan för alla grattis!
 
Sv: Locka ut bebis

Grattis!
Vi har med andra ord legat på växjö bb samtidit:bump:
Undrar om vi såg varandra!?

min lille son dök ut i måndags morgon och vi åkte hem i onsdags eftermiddag.

// Anna
 
Sv: Locka ut bebis

P1000271.jpg
 
Sv: Locka ut bebis

Grattis grattis till lilla söta tjejjen!

Hon är verkigen en goding.

Min son (snart 8 månader) sover just nu i sin blåa mumi-pyjamas, stl 74 :)
 
Sv: Locka ut bebis

Jag har suttit och läst igenom hela tråden, spännande att följa, undra hur de går för vindvissla! :D


Emro: Grattis till lilla flickan! :D
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
817
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 533
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
455
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp