Ljudtekniker

S

shampiz

Nu vet jag absolut inte om jag har lagt denna tråd på rätt forum, men förmodar att det kanske är här som jag har störst chans att få svar. Ligger tråden helt fel, så får väl moderatorn flytta på den.

Jag skulle vilja lära mig lite om ljudteknik, hur man sköter ett mixerbord osv. Finns det speciella utbildningar om sånt? Vad är det i så fall för utbildning man går? Hur långa är utbildningarna? Är det heltid eller kan man gå kurs på kvällen? Vad bör man i så fall kunna innan man hoppar på en utbildning? Tacksam för all information som jag kan få.

Sv: Ljudtekniker

Jag tror att det är svårt att utbilda sig till ljudtekniker.. iaf om man ska bli bra. Det går att utbilda sig till den delen att man lär sig hantera spakarna och rattarna.. Men sen gäller det att ha ett väldigt tränat öra med väldigt gott gehör för att kunna få det att låta snyggt sen.. :)

jag gick SSC å AED på skolan SAE :p

det är en bra skola tycker jag, å många får jobb.. själv sitter jag på Eurosport sen 2001...

sen finns det ju the hard way - piteå

Kanske se om din kommun/skola kan vara bussig och hjälpa så du kan via Komvux jobba med Mediaprogrammets kurser.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 300
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 597
Senast: Whoever
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar