Sv: Livet efter travet?
Jasså,du tänkte avla på ett sto,som inte är särskilt snäll och trevlig -skulle tom.bli livsfarlig i fel händer -läs hos ngn.som inte kan ngt.
Är det så klokt?
Och arbetsnarkoman-är det inte en värdering som du tillskriver hästen ?
Jaa,man hör ju direkt att den hästen är ju absolut bäst i hor.läge.
Det är sådana här resonemang som gör trav folket oerhört oseriösa !!!
Hästen är enbart en förbrukn.vara.
Ja det tänker jag, jag tycker hon visat att hon trots det hon har till sin nackdel ska få en chans i avel.
Hon är en bra tävlingshäst som trivs utmärkt med det hon gör.
Hon är vass, ensvis och förbannat bestämd i sina åsikter och man kan inet få henne göra något hon inte vill eller tycker är ok.
Att driva henne t ex resulterar i en tvärnit och ett icke sa nicke. Vill hon inte så sker det inte!
Hennes humör kan jag hantera utan några som helst problem, hon är väl uppfostard och fullt hanterbar och vi har vår överenskommelse om hur de ska vara, respekterar varandra som individer och har en utmärkt relation som går ut på ömsesidig respekt o kärlek!
Men i fel händer skulle hon kunna bli farlig, som om nån skulle börja uppfostra henne med spö, utmana henne så ger hon sig inte.
Det handlar om finlir i fingerspetsarna för att få en sån häst med sig, inte mot sig.
Ja, hon är träningsnarkoman, att gå i hage gör henne deprimerad och sur. Hon är snällare, gladare, mer harmonisk och lyckligare ju hårdare och mer hon tränar.
Hon är 8 år, inkörd som 1-åring, gick premie som 2-åring och startar fortfarande och varje gång hon beträder en bana ser hon ut som en lycklig miljonlotto vinnare
Och jag är grymt stolt över henne!
Och hon är definitivt ingen förbrukningsvara, utan en högt älskad familjemedlem vars namn jag snart tatuerat in brevid min sons.