Live World cup dressyren

Sv: Live World cup dressyren

JAG tror inte det är reglerat hur hårt nosgrimman får spännas. Dock har jag för mig att jag läst att det är uppe för diskussion.

Han hade ett stort sår efter sporren nästan direkt, uppe på flanken. Hon var på honom rejält med sporrarna, samma sak i går. Stackars häst, det skall mkt till innan det går hål på huden. :crazy:

Såg btw ut som hästen hamnat i fel gren, modellen var ju prototyp på tysk hopphäst!

Håller med Tua ang Werth, hennes ridning må vara effektiv men den är inte vidare harmonisk....

JAG tror inte det är reglerat hur hårt nosgrimman får spännas. Dock har jag för mig att jag läst att det är uppe för diskussion.

Den får inte sitta så hårt att den skadar hästen eller gör ont. det är väl den enda regeln som finns. Kollas efter ritten i samband med bettkollen. Så är den alldeles för hård då så lär de få påföljd av ngt slag.

Aah, det är så det är... ja, det hade ju inte varit fel med kontroll!!

Håller också med Tua om werth, mycket skicklig och mycket(!) stark.. ser inte lätt och graciöst ut, som dressyren ska göra : (

Han hade ett stort sår efter sporren nästan direkt, uppe på flanken. Hon var på honom rejält med sporrarna, samma sak i går. Stackars häst, det skall mkt till innan det går hål på huden. :crazy:

Ajdå. Slog på TVn precis när de stod och kollade hästen, men det där låter ju inte bra. :(

Ok, då är väl problemet bara att det inte är helt enkrlt att definiera vad som är"för hprt".

Jag som inte är värst mycket insatt i tävlingsdressyrens regler blev rätt paff när hon kom in med guldhjälm. Jag trodde det var jättestrikt på utseendet på utrustningen, men man får alltså ha andra färger på hjälmen än svart? Är det helt fritt, får man ha vilken färg som helst? Eller är det bara vissa färger som är okej, eller är vad som helst okej bara det matchar övrig klädsel (tänkte eftersom hon hade rätt stora gulddetaljer även på kavajen)?

I övrigt har jag också upplevt att det är en hel del hård ridning, vilket ju är lite trist. Men det finns ju några guldkorn också.

Jag gillar också norskan! Och idag är jag betydligt mer imponerad av Tinne, vilka fina bytesserier!

Och jag gillar Siris musik också, alla som använder Verve och Faithless är värda pluspoäng hos mig! Tinnes val av The Who var också bra till den hästen.

Ja, och otroligt ojämna poäng - det skiljer sju procent mellan högsta och lägsta bedömningen. Undrar vad domaren vid H tänker på. :confused:

Tyckte helen och Damon Hill såg mkt bättre ut idag.
Sen tyckte jag även att Patrik fick för dåligt betalt, även han såg bättre ut idag. Håller med er andra om att Adelinde får för mycket betalt.

Absolut låg hästen på för mkt. Men vilken jävla gymnast hästen är. Så stark och smidig! Det där är ju inte bara resultat av aveln.. Däremot gymnasticerande träning.
Får hon bara hästen att coola ner sig så hon slipper hålla så mycket så blir det där fantastiskt! Nu var det för mkt i handen ja..

Trist att Patrik fick så lågt. Jag tycker inte han borde fått SÅ lågt som att bli satt som 8:a. Men som han själv sa.. Så är sporten ibland.
Och stora namn får ju gärna mer betalt även på lägre nivå.

Kul med Patriks trevliga och positiva attityd till allt!

Tinnes häst såg slapp ut. Men så kan hon inte sätta mer tryck i hästen om den riskerar bli olydig med hennes ridning. Andra väljer tryck och får mer i handen. Men Tinnes borde tappa bakbenen mer än tex Adelindes och Kittels då. Sjef har fått dem att få en annan respons för bettet och längre överlinje och smidigare hästar.

kl

Håller med er härinne om att Patrik fick för dåligt betalt. Samt att Adeline fick lite väl mycket, reagerade främst på att Parzival gick och gapade så mycket och det var lite för mycket hand.

Kan någon vara snäll och förklara för mig varför Parzival får så höga poäng? Som i piaffen, är det inte meningen att det ska vara i den rörelsen som hästen sätter sig mest på bakbenen, den maximala samlingsgraden i den här typen av dressyr?
Jag tycker bara att den guppar med rumpan upp och ner (visst den kröker ihop sina bakben, när den lyfter dem), men frambenen lyfter den bara, framdelen i sig är ju helt stilla... dessutom så syntes det tydligt att han sätter ner frambenen innan bakbenen och tappar ju därmed även två takten... Jag kan i alla fall inte se någon lätthet i framdelen, alls faktiskt. Poäng på piaffen: 8or, 8,5or och 9or

Jäkla bedömningssport!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 298
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar