Live World cup dressyren

Sv: Live World cup dressyren

Fast hon sa ju att det var fel när Adelinde red också, men att den hästen gjorde så mkt saker bra/fantastiskt att man nästan kunde bortse från det...

Jaha så ibland kan man bortse från ett grundfel och ibland inte? Samma grundfel är väl samma fel även om Parzival är tusen ggr bättre och rörligare som häst?

Håller med om att det låter rimligt.

Det räcker ju inte bara med prydlighet och jämnhet på den här nivån. Nu svär jag väl i kyrkan, men jag tycker att Toy Story är rätt trist förhållandevis. Patrik rider ju som en gud, men för den sakens skull kommer jag inte leta upp ritten på Youtube i efterhand bara för att se den, som jag hade gjort om jag hade missat en ritt på Scandic.

Men är det bara jag, eller känns det som om många av topphästarna inte är med? Ingen Utophia, ingen Totilas, ingen Fuego, ingen Mistral Höjris...

Tycker det stämmer med hur det såg ut. Inga jättemissar men han var genomgående för låg i form.

Jaha så ibland kan man bortse från ett grundfel och ibland inte? Samma grundfel är väl samma fel även om Parzival är tusen ggr bättre och rörligare som häst?

Jag håller med. Grunden ska vara samma för alla men det är nog inte så lätt för domarna att vara 100% objektiva. Gunilla däremot ska vara det som bisittare, expertkommentator kan jag tycka.

*kl*

Tycker Siril Helljesen har sadlar ruskigt långt fram. Till och med gjorden ligger under armbågen.

Fast om man tänker på isabells nästan 70% så var det ju lågt.. Sen blev ju Isabell uppdömd till skyarna men men.. sån är sporten som Patrik precis sa!

Varken totilas, uthopia och unte heller valegro var ju kvalade till finalen så de kan inte vara där. Fuego har jag ingen koll på och mistral höjris tror jag sparas inför OS.

Sen ang isabells missar, hon såg verkligen helt gråtfärdig redan innan hon red in på banan. Tror det helt enkelt blev för mkt för henne nör el santo började krångla.

Vad gör Katarzyna Milczarek med skänklarna under piaffen?? :confused: Visst att hästen tappade bjudningen men hon satt ju bara och fladdrade hel vilt med skänklarna.

Såg att Tysklands förbundskapten hade avlidit igår kväll, kan ju ha ngt med det att göra kanske? Bara en tanke!

Ja det utgår jag ifrån. Det snackades ju om att de inte skulle starta alls, enidé de tydligen övergav.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 298
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar