Live World cup dressyren

Sv: Live World cup dressyren

Vi ska inte gå in på detta med rollkur/hyperflexion eftersom tråden handlar om något annat men det var ju iofs Nicole Uphoff och Isabell som började med detta men jag har läst i ett tyskt magasin eller om jag såg det på tysk TV när Isabell tog avstånd från den holländska versionen av detta. Skit samma :D
JAG tycker hon är svinbra.:laugh:

Nä, det blir ju inte många kvar att heja på om man väljer bort de som rollar. :grin:

Jag antar att det handlade om det där du hänvisade till vad Isabelle säger om rollkur/hyperflexion ;) Det kan man ju ta med en nypa salt kan jag tycka i alla fall när det gäller henne.

Jag reagerade också på det. Hon gjorde fler missar än jag sett tidigare och ändå fick hon överlägset bäst poäng. Det är lite trist. Hon var inte bäst igår tycker jag.

Tyckte så synd om Isabelle Werth :( Inte alls hennes dag.

Nej det var verkligen inte hennes dag. Jag led också med henne. Förbundskaptenens död gjorde det nog inte lättare precis. Även om man är proffs så blir man ju påverkad mentalt av en sådan händelse.

Nej det var verkligen inte hennes dag. Jag led också med henne. Förbundskaptenens död gjorde det nog inte lättare precis. Även om man är proffs så blir man ju påverkad mentalt av en sådan händelse.

Tyckte så vansinnigt synd om henne när hon red ut från banan. Såg ut som om hon skulle börja gråta:/.

*kl*

Nu börjar det i SVT 1!!

Vilken jäkla tur att du skrivit det. I tidningen igår stod det att det började 16.00. TACK!

Aha, jag misstänkte att det var något sådant eftersom de stod och kollade på hästens sida.

Det börjar klockan 16 på Svt 2 men Svt 1 började redan 14.20. Alltså, 14.20-16 Svt 1 och 16-17.30 Svt 2. Alternativt 14.20-17.30 Svt Play.

KL

Den kvinnliga amerikanskan som red nu, vilka katastrofala övergångar varför red hon det så mkt? :o

:o Själv tänkte jag stilla att jag hoppas att hon får riktigt bra betalt av sin sponsor för att rida runt i den fula krukan...

Riktigt fin ritt av Isabell btw, roligt att se :)

Haha jag tänkte detsamma om hjälmen ;)

Jag tyckte inte Werth var värd procenten idag heller, det såg så jooooobbigt ut och piaffen var ju katastrof.

Jag tycker alltid det är en styrkeprestation från Werth. Utan tvekan är hon ju en väldigt skicklig ryttare och jääävligt effektiv på att pressa fram grejer som behövs på banan. Men det ser inte harmoniskt och mjukt ut.
Jag har sett henne live på framridning tex. Det var samma där. En imponerande styrkeprestation blandat med teknik. Men fortf; myyycket styrka i hjälperna!
Men kollar man tex Hubertus Schmidt tex så ser det inte lika brutalt ut, trots att han tävlar VC han med. Men vill man vara med och ha vinstchans får man ju prestera det som krävs, med styrka om det behövs..

KL
Kan de inte byta ut "expertkommentatorn"? Eller är det bara jag som är allergisk..

Superglad att det var det här när jag blev sjuk och missar de riktiga hästaktiviteter som var planerade iaf! Första gången på år som jag hinner se live!

uuuh, danskans ritt tyckte jag inte var bra! massa handfiffel och drag. Piaffen var crap.

Btw, varför kollas inte nosgrimmor (hårt spända) innan dom går in?

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 298
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar