Live World cup dressyren

Sv: Live World cup dressyren

kl

Förstår mig allvarligt talat inte på betygsättningen. Hur kan isabell få så bra procent med så många missar?? En miss i ett normalt dressyrprogram blir ju oftast en 4:a? Men det kanske funkar annorlunda på den nivån, eller så fick hon galet bra betyg på övriga moment...

Tillägg:

Såg nu att man kunde klicka sig vidare och se alla momenten, och blev genast klokare :)

Senast ändrad:

Japp Tinne missade bytet efter ökningen mot det "skrämmande" hörnet...

Men hur tänker man som rytttare (australienskan) när man kommer med den där hästen ? Eller är den enligt andra verkligen byggd för dressyr ? Jag trodde de va en körhäst. Och så rak rygg ?

Hón missade i vartannat plus att han skyggade för en kamera ett par ggr.

Piaffade helt okej men ser riktigt sur ut så det är väl bara en tidsfrågan innan den börjar med något skit i piafferna.

Mycket mycket härlig häst annars.

Isabelle Werth, vad gör människan ? Efter Globen har hon förvisso redan tappat min "respekt" som hon hade sen Fabiennetiden, men de här va väl ändå riktigt dåligt, och såg aldrig bra ut ens från att hon kom in på arenan...

Nyfiken på vad som hände i Globen?

Tycker Isabell red jättebra efter det chockbeskedet som kom igår på en väldigt spänd häst. Håller inte alls med dig om att det var riktigt dåligt. Visst piafferna var katastrof men resten är ju på så hög nivå kvalitetsmässigt att det är klart att hon får bra poäng ändå.

Hästen går iallafall i trevlig form och går inte och gapar och gnisslar tänder.

Hon fick 9or på övergångarna. Och 8or på en del andra moment.
Men det är just 9orna här och där som lyfter henne jämfört med tinne och patric som puttrar på 7-8or.

Nyfiken på vad som hände i Globen?

Tycker Isabell red jättebra efter det chockbeskedet som kom igår på en väldigt spänd häst. Håller inte alls med dig om att det var riktigt dåligt. Visst piafferna var katastrof men resten är ju på så hög nivå kvalitetsmässigt att det är klart att hon får bra poäng ändå.

Hästen går iallafall i trevlig form och går inte och gapar och gnisslar tänder.

Jag såg en av deras framridningar en morgon och den ridningen hon "red" va helt i klass med mina värsta stunder i "bita sej själv i bringan, hala, dra och sparka i sidan"-ridning. Dvs den var allt annat än snygg, vill nog inte ens påstå att det såg "effektivt" ut...
Så efter det förstår jag va mina föräldrar menar med att min ridning har sett förjävlig ut när jag har gjort liknande saker... (en "negativ" aha-upplevelse, helt i klass med den jag hade i höstas när jag skulle tävla och såg en ryttare och kommenterade att ser de så där illa ut när jag rider ska jag sluta tävla LA och gå ner på LB igen, jag fick samma poäng som den ryttaren... :o, har inte tävlat förrens i söndags igen då i just LB)

Kommer snart ett sammandrag först på TV2 kl 16.00 och fortsätter på TV1 kl 16.30 :idea: Sammandraget kommer säkerligen oxå ligga på SVT play efter att det sänds i tv.

Får hoppas att det kommer på play, för dom tiderna har jag inte tillgång till någon tv : P (har jag typ inte annars heller iofs, har en mottagare, men den är inte helt inkopplad..)

aha okej. Då förstår jag.

Har själv sett Isabelle på framridningen till många olika stora tävlingar, bland annat VM, och aldrig sett henne rida på det sättet. Tråkigt att höra då jag tycker hon är en av världens absolut bästa ryttare som lyckas ta fram topphäst efter topphäst. Skulle kunna döda för hennes balans och sits. Dessutom gillar jag henne extra mycket då hon tagit ett sånt stort avstånd från rollkür hyperflexion eller vad fan de nu vill kalla det.

Fast Isabell har väl rollat sina hästar sedan urminnes tider? Eller blandar jag ihop henne med någon annan?

Ok. Jag har aldrig sett henne utanför tävlingsbanan så jag vet inte hur pass extrem/ickeextrem hon är.

Vi ska inte gå in på detta med rollkur/hyperflexion eftersom tråden handlar om något annat men det var ju iofs Nicole Uphoff och Isabell som började med detta men jag har läst i ett tyskt magasin eller om jag såg det på tysk TV när Isabell tog avstånd från den holländska versionen av detta. Skit samma :D
JAG tycker hon är svinbra.:laugh:

Nej jag har inget emot henne heller, och med tanke på hur länge hon har hållt sig kvar i den absoluta eliten så kan hon inte vara annat än duktig :) Hon kan ju inte leva på sina tidigare meriter hur länge som helst liksom, något måste hon prestera annars tror jag domarna "tröttnar".

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 162
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 298
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar