A
anja
Jag har läst att de flesta uppfödare bara har 1-2 ston, och den mesta aveln räknas som "hobbyverksamhet" pga att den bedrivs som fritidssyssla och går med förlust. Enligt hästutredningen finns ju de flesta hästar i närheten av storstäder, alltså borde också de flesta avelsston finnas där. Eller??
Vill ni vara med i min lilla ovetenskapliga buke-undersökning? Obs jag vill ha svar från ALLA som tar föl alltså också de som bara tar ett föl, inte bara de som kallar sig uppfödare!
1. Hur många ston har du som du avlar på?
2. Hur många föl har du avlat fram, under hur många år?
3. Bor du på landet, i eller nära tätort eller storstad?
4. Har du egen gård eller har du stoet inackorderat/ i kollektivstall?
5. Går avelsverksamheten med vinst, förlust eller jämnt upp?
6. Är din avel en näringsverksamhet, fritidsintresse eller är det för "eget bruk", att själv behålla fölet? (Alltså din egen syn på uppfödningens ändamål, inte om den faktiskt lönar sig eller inte...)
7. Vilken ras avlar du på?
8. Har du hingst också?
Vill ni vara med i min lilla ovetenskapliga buke-undersökning? Obs jag vill ha svar från ALLA som tar föl alltså också de som bara tar ett föl, inte bara de som kallar sig uppfödare!
1. Hur många ston har du som du avlar på?
2. Hur många föl har du avlat fram, under hur många år?
3. Bor du på landet, i eller nära tätort eller storstad?
4. Har du egen gård eller har du stoet inackorderat/ i kollektivstall?
5. Går avelsverksamheten med vinst, förlust eller jämnt upp?
6. Är din avel en näringsverksamhet, fritidsintresse eller är det för "eget bruk", att själv behålla fölet? (Alltså din egen syn på uppfödningens ändamål, inte om den faktiskt lönar sig eller inte...)
7. Vilken ras avlar du på?
8. Har du hingst också?
Senast ändrad av en moderator: