Liten bok med teckenspråk

Status
Stängd för vidare inlägg.

Coop

Trådstartare
Hej!
Vill ha lite tips på böcker med enkla teckenord som man kan lära sig och barnet då barnet behöver lite mera stöd.

Tack på förhand!
 
Sv: Liten bok med teckenspråk

Hmm, det finns ett teckenlexikon som innehåller de vanligaste tecknen som man använder till barn, går att beställa på bamssprakteknik.se

Det är jättebra, kostar 300:- inkl frakt och innehåller alla tecken du behöver
 
Sv: Liten bok med teckenspråk

Här finns det en massa tecken och även folk att fråga till råds http://teckna.ecsweden.se/

Ska du bara tecka till hemma bruk så går det ju även bra att hitta på tecken som passar en själv.
 
Sv: Liten bok med teckenspråk

Jo förresten, det finns en jättebra DVD också, vet inte var man beställer den, :confused: men googla på teckenhatten så hittar du den! :)

/Karin- Logopedstudent
 
Senast ändrad:
Sv: Liten bok med teckenspråk

Tips: Snickra ihop din egen teckenbok också, med bilder på personer i omgivningen och deras personliga tecken, saker i närheten med speciell betydelse osv. Min ena systerdotter har downs och hon har flera böcker som syrran gjort med hjälp av digitalkamera, datorn och skrivare. Böckerna har innehållit bilder på familjemedlemmar, en massa sportgrejer då hela familjen är sporttokig, bilder på saker från "landet" då min pappa bor där osv osv.

Det har varit väldigt bra för henne!

Tillägg: Ser att ni nämnt Teckenhatten, och den har syrran använt sig mycket av också. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 685
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 961
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 667
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp