Lite nya bilder...

gul_zebra

Trådstartare
...på Anders, har ju inte visat upp honom på ett tag! Skyller på att han är sjukt svårfotad :D

55139_1176654678.jpg

35542_1177174821.jpg

31966_1177174783.jpg

16388_1177430639.jpg

Sista bilden är från en skogspromenad vi var ut på igår, filmade också: http://youtube.com/watch?v=SOd-amEDCOY :)

Sv: Lite nya bilder...

Anders tackar, bockar och hälsar att han är den stiligaste jätteråttan som existerar :D

Vad tusan är han för något:eek: ??
Han var super söt men inte tusan liknar han dom råttor jag ägt:idea:

Yikes vad stor han verkar vara :D Hur stor blir han som vuxen?

Väldigt fin att se på :D

Jag är panikrädd för råttor och ryser alltid bara jag ser en råtta på bild. Varför gör jag inte det när jag ser Anders? Skiljer han sig från andra råttor på annat sätt förutom storleken? Normalt borde jag bli ännu räddare eftersom han är så stor.

Det vete sjutton. Kan tänka mig att man borde bli räddare för Anders egentligen, inte bara för storleken men även för att han ser mer... Brutal ut, typ.

Fast han har ju en del skillnader i utseendet, öronen är större tex, ögonen mindre, lite annorlunda kroppsbyggnad (han är grövre typ, när jag fick honom var han som en väldigt grov tamråtta), kanske är det? Menar iom att folk brukar vara vana vid att se vanliga brunråttor/tamråttor så kanske det hänger på utseendet även om det inte är så jättetydliga skillnader..?

Eller kanske uttrycket förresten? :idea: Anders lyckas alltid se så snäll ut på kort, medan tamisarna har en tendens att se rätt griniga ut ibland :D

Ajaj, jag måste tyvärr göra dig besviken. Dina känslor för Anders är inte besvarade :( Dessvärre är han på mig istället och försöker få mig i säng, med den något osmidiga taktiken att helt enkelt sätta på mina armar och bli bortputtad gång på gång. En gång tom gav han upp och skötte sitt på egen hand och sprutade på mina byxor :crazy: :mad:

:rofl:

(Jag kan dock nämna att även om jag är något oseriös nu, så är både armjuckandet och byxsprutandet sant... :crazy: :rofl: )

Jag sökte upp lite bilder på brunråttor. Kom på en sak som skiljer. På dina bilder ser man inte svansen! Den är så ÄCKLIG på råttor. (Förlåt!)

Sen tror jag Anders stora öron gör honom mer sympatisk. Ser snäll ut gör han faktiskt också. Jag har aldrig tyckt en råtta ser snäll ut förut. :)

Men jag sträcker mig inte så långt som att påstå att han är gullig. Bara mindere läskig än andra råttor. :cool:

Visa gärna fler bilder på Anders! Jag tror det är bra mot min råttfobi.

Justfan, det har jag inte tänkt på :D Är sällan svansen kommer med öht på mina bilder, har en tendens att rikta in mig på själva kroppen jämt, både med Anders och med tamråttorna :angel:

Finns fler bilder på www.nogg.se/gulzebra och så finns ännu fler (skitdåliga bla :p) i min bilddagbok, www.bilddagboken.se/gulzebra från 25 november och framåt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar