Lite frågor..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lite frågor..

Du bör kanske ha i åtanke att åldern för "första barnet" har stigit kraftigt de senaste åren. Och det finns dessutom stora variationer beroende på bostadsort,socialklass och liknade.

Att gnist fick barn vid den åldern var kanske helt "normalt" medan samma ålder idag för nån som bor i storstockholm och som satsar på karriären är väldigt ovanligt.

Jo, jag såg nu att medelåldern för en kvinna här i Västerbotten var typ 28 år, och i storstäderna ännu äldre!
Tycker det låter rätt gammalt faktiskt, men vad vet man..
 
Sv: Lite frågor..

Det beror på en mängd faktorer, som att man utbildar sig längre, bostads och arbetsmarknaden osv.

Eller som min pappa sa när jag var lite drygt 20.
"I din ålder så kunde man om man tröttnade på jobbet sluta vid lunch och ha ett nytt jobb innan eftermiddagsfikat. Att få bostad var inga problem och det var inte ens nåt omöjligt projekt att köpa sig ett hus i stan." Detta var visserligen i england men jag gissar att situtionen var liknade i sverige med.
Min mamma ansågs "gammal" som förstföderska i när hon fick mig vid 26 år.
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag 34, han 39
Var ni tillsammans med pappan då? Ja
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans? ca 1 år och 8 månader
Var det planerat? Nej

Dottern fyller 5 år i början på maj och ska bli storasyster i juni :D


Skönt att det är någon mer än jag här på Buke som är lite äldre när man får sitt första barn, vet ju att Silverkedjan också var det. Tycker de flesta här inne har fått mellan 20 och 28 år.

Om allt går bra så blir vi föräldrar i månadsskiftet april/maj.
Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag 34 han 39
Var ni tillsammans med pappan då? Ja
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans? 5 år
Var det planerat? Nej och det hade troligtvis inte blivit något om inte slumpen fanns, då min sambo tycker han är lite för gammal för småbarn, han har två stycken sedan innan 18 och 19 år.
 
Sv: Lite frågor..

Det beror på en mängd faktorer, som att man utbildar sig längre, bostads och arbetsmarknaden osv.

Eller som min pappa sa när jag var lite drygt 20.
"I din ålder så kunde man om man tröttnade på jobbet sluta vid lunch och ha ett nytt jobb innan eftermiddagsfikat. Att få bostad var inga problem och det var inte ens nåt omöjligt projekt att köpa sig ett hus i stan." Detta var visserligen i england men jag gissar att situtionen var liknade i sverige med.
Min mamma ansågs "gammal" som förstföderska i när hon fick mig vid 26 år.

Ja det var tider det.
Det har verkligen förändrats, nu är det ju inte ovanligt att folk som är 26 bor hemma fortfarande eftersom dom inte har råd med eget boende för att dom pluggar.
 
Sv: Lite frågor..

Skönt att det är någon mer än jag här på Buke som är lite äldre när man får sitt första barn, vet ju att Silverkedjan också var det. Tycker de flesta här inne har fått mellan 20 och 28 år.

Om allt går bra så blir vi föräldrar i månadsskiftet april/maj.
Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag 34 han 39
Var ni tillsammans med pappan då? Ja
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans? 5 år
Var det planerat? Nej och det hade troligtvis inte blivit något om inte slumpen fanns, då min sambo tycker han är lite för gammal för småbarn, han har två stycken sedan innan 18 och 19 år.

Oj, vilken sladdis det blir :)
Mm, jag tror det finns en viss person här :angel: (nickar lite åt min sambos håll) som nästan börjar erkänna att det börjar bli dags nu innan han blir för gammal. Han fyller 35 i maj.
 
Sv: Lite frågor..

1. Jag var 25, sambon 24.
2. Ja.
3. När sonen föddes hade vi varit tillsammans i 2,5 år. Då hade vi varit gravida en gång tidigare men "fått" missfall...
3. Ja
 
Sv: Lite frågor..

Knapplån:

1) Jag var 34, pappan 32
2) Jajjemen
3) VI hade varit tillsammans i knappt 3½ år när ettan föddes
4) Absolut!

(gifta nu, med en tvåa och en trea också...)
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Jag var nyss fyllda 20 år, och pappan 32 år.

Var ni tillsammans med pappan då?
Ja

Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Lite över 1½ år när sonen föddes.

Var det planerat?
Nej, men lika välkommet ändå. (P-pillerbarn)
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn? Jag 23, pappan 25
Var ni tillsammans med pappan då? Ja
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans? 5 år
Var det planerat? Ja

(Första barnet kom 1988, fick sedan 3 planerade barn till + ett oplanerat, men välkommet barn, fram till 1998!)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite frågor..

Har ni fem barn???
Wow!! Så underbart! :)

*avundsjuk* :o
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Var ni tillsammans med pappan då?
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Var det planerat?


Jag var 24 o pappan var 28
Vi var/ är fortfarande tillsammans
När jag blev gravid så hade vi precis haft slut i ca 2 mån så Jakob var ett försonings barn:D
Vi hade ett ganska struligt förhållande jag o pappan innan jag blev gravid. Vi har nu varit tillsammans 2 år(inkl uppehållet).. O nu är Jakob 8 mån :D :D
O nej han var inte planerad.. Men väldigt önskad!!:love: :love:
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Var ni tillsammans med pappan då?
Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Var det planerat?

Jag var 28 år.
Var tillsammans med pappan då.
Vi hade varit tillsammans rätt länge, varav förlovade i tre år.
Ja, planerat och efterlängtat, framförallt från pappans sida.
 
Sv: Lite frågor..

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Jag fyllde 34 två veckor efter förlossningen. Pappan var 32.

Var ni tillsammans med pappan då?
Ja, vi var/är gifta.

Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Tre år.

Var det planerat?
Ja.
 
Sv: Lite frågor..

Vår unge kommer i slutet av augusti om allt går som det ska =)

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Jag 31, sambon 30

Var ni tillsammans med pappan då?
ja

Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Vid födseln har vi varit tillsammans 13 månader.. Kände dock varandra som vänner innan vi blev ett par.

Var det planerat?
Njaee... Vi slarvade nog lite medvetet båda två, med inställningen händer det så händer det... Men vi var båda medvetna om att det likväl kanske inte händer, vi har båda nära som har haft mycket svårt att få barn och försökt i många år. Men det tog ingen tid alls..:o
 
Sv: Lite frågor..

Jag var 22 och pappan likaså !

Vi var och är fortfarande tillsammans.

Vi hade varit tillsammans ca: 3 månader när jag blev gravid.
Så 1 år vid födseln!!

Nej, det var inte planerat och vi hattade väl lite hit och dit hur vi skulle göra, men bestämde oss ganska snabbt att ingen av oss ville ta bort det! Och vi har ALDRIG ångrat oss!!
Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan min älskade son som nu redan hunnit bli 4 år!
 
Sv: Lite frågor..

Vår unge kommer i slutet av augusti om allt går som det ska =)

Hur gamla var ni när ni fick erat första barn?
Jag 31, sambon 30

Var ni tillsammans med pappan då?
ja

Och isf, hur länge hade ni varit tillsammans?
Vid födseln har vi varit tillsammans 13 månader.. Kände dock varandra som vänner innan vi blev ett par.

Var det planerat?
Njaee... Vi slarvade nog lite medvetet båda två, med inställningen händer det så händer det... Men vi var båda medvetna om att det likväl kanske inte händer, vi har båda nära som har haft mycket svårt att få barn och försökt i många år. Men det tog ingen tid alls..:o



Då var det nog menat att bli med andra ord. :)
 
Sv: Lite frågor..

Jag var 22 och pappan likaså !

Vi var och är fortfarande tillsammans.

Vi hade varit tillsammans ca: 3 månader när jag blev gravid.
Så 1 år vid födseln!!

Nej, det var inte planerat och vi hattade väl lite hit och dit hur vi skulle göra, men bestämde oss ganska snabbt att ingen av oss ville ta bort det! Och vi har ALDRIG ångrat oss!!
Skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan min älskade son som nu redan hunnit bli 4 år!

Oj det var snabbt!
Vad sa omgivningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 099
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 080
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 251
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 798
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp