Inspo: dela FL

Vi gjorde samma en period. Jag var ledig mån-tis och varannan onsdag. Mannen varannan onsdag plus Tors-fre.

För mig passade det också bäst med flera dagar i rad och att inte ha halva dagar då jag pendlade 45 min enkel väg till jobbet. Genom att ha fler dagar i rad blev det lugn och ro och man hann jobba när jag väl var på jobbet
Ja jag tänker att det beror helt på vad man jobbar med. När jag jobbade deltid jobbade jag må, ond, fre, med patientarbete tyckte jag det blev bättre flyt. När jag haft delad tjänst har jag också föredragit typ varannan dag då det blir så lätt att dubbeljobba annars och svara på Mail åt ena jobbet när man egentligen är på det andra eftersom det annars kan dröja 3-5 dagar.
 
Detta blir ju inte riktigt 50/50 men jag jobbade måndag-tisdag och mannen jobbade onsdag-fredag. Tyckte det var super att både jobba och vara föräldraledig, men då var jag också ledig med andra barnet under pandemin och det fanns ju noll och ingenting man kunde göra med barnen. Möjligtvis hänga på lekplatser, så att jobba lite var helt klart en räddning.
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 389
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 996
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 588
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 897
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp