Linement - varje dag!

F

Fjäril

Användarnamns lån!

Varje dag när jag har ridit min häst så strechar jag henne. Dessutom tar jag på kylande liniment på benen efter varje pass. På burken står det att man ska ha eter ansträngande träning/tävling.
Så till frågan! Kan det vara skadligt för hästens ben att jag tar på det varje dag?
Hoppas ngn kan hjälpa mig :bow:

Sv: Linement - varje dag!

kanske inte direkt skadligt.....men det skulle jag alldrig göra! Är mkt onödigt, o dyrt!
Är ju väldigt starkt o inte alls bra för huden att ha de varje dag. Använd det istället när du har tränat hårt lr tävlat :)
Att du stretchar tycker jag är kanonbra. Önskar att jag kunde orka och komma ihåg det varje dag. Om du känner att du ändå vill kyla varje dag, varför inte spola vatten i några minuter på benen, lr låta han stå i hinkar på gången en stund?Är ju i och för sig aningens krångligt med hinkar, men bättre än starka medel. Men det ska som sagt inte behövas kyla varje dag. Helt onödigt

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
18 19 20
Svar
397
· Visningar
34 950
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 674
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 045
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar