Lindra klåda? Snabba svar!

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vad kan man göra för att lindra klåda hos sin hund? Veterinär är bokad till på torsdag men vill försöka lindra klådan tills dess. Funderade på Lactacyd eller vad det heter, kan det funka?
Vad kan man göra?:(

Sv: Lindra klåda? Snabba svar!

Beror på vad klådan beror på. Men klådstillande schampo är ett tips. Kolla efter Allermyl, Allerderm eller episoothe på apotekets djurhylla.

En fråga är när är hon badad sist?

Man rekommenderar bad ungefär 1 gång i veckan på Chinese Crested.

Sen kan det vara foderallergi, fisk är en ganska vanlig allergen och du gav väl voh lax?

Kolla med veterinären - om du ska utreda klådan kan du väl inte bada med vad som t ex eller byta foder

Tänk på att inte schamponera hunden 24 h innan veterinärbesöket så att inte proven eventuellt blir falskt negativa

Hon badades senast för ca 1½ vecka sedan så det är dax igen.:)
Ja just ju får hon Voh lax, det var det hon över huvudtaget åt av. Funderar på om jag ska byta till kyckling men vill inte riskera nått när hon precis börjat äta, känns som det är osmart att byta igen.

Men tror inte det är laxen hon reagerar på, hon kliade sig lika mycket innan jag började med Voh.

Pigan: Det är tänderna på henne vi ska kolla på denna gången, men sa till veterinären att hon kliar sig mycket och då skulle han kolla på det oxå:)
Så du menar att jag ska låta bli att bada henne tills jag vart hos veterinären?
Byta foder har jag inte tänkt att göra innan vet.besöket, när jag äntligen hittat nått hon äter:)

Är det Din nya hund? i så fall behöver hon kanske bar alite tid, många hundar kliar sig när de byter hem, blir stressade etc.
Börja inte bada och krångla med maten innan hon har boat in sig ordentligt i sitt nya hem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 946
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka