Lillan tycker att det så roligt att plaska i vatten...

susanne

Trådstartare
... och vatten finns det alltid i toalettstolen.
Har någon en bra ide på hur man kan barnsäkra toastolen. Jag kan ju inte duscha när lillan är med på toa, knappt tvätta mig. Jag tycker att det är superäckligt (särskilt som sambon inte är den bästa på att sikta och träffa rätt).
Toan är vägghängd med vattentanken på utsidan.

Sv: Lillan tycker att det så roligt att plaska i vatten...

Hur stor är hon? Kan hon stå på en pall och plaska i handfatet istället. Eller vara med dig inne i duschen? Eller sitta i en egen balja och plaska medan du duschar?

Nu har mina barn lärt sig att man inte leker i toalettstolen utan i handfatet eller i diskhon i köket. Men innan fick jag ha en fot på toalettlocket så det inte gick att öppna när jag skulle tvätta händerna.

Och så får du säga åt sambon att kan han inte sikta rätt så får han gå ut och pinka i skogen med de andra djuren.

Kan man inte sikta får man vackert sitta ( eller torka bort sitt kiss )!!

Men jag säger som Minta, låt henne plaska med dig i duschen ?

.
Och så får du säga åt sambon att kan han inte sikta rätt så får han gå ut och pinka i skogen med de andra djuren.

Ursäkta detta förgyllde en annars snorig dag :rofl:
Här sitter för övrigt alla ner.

TS: Vatten är det bästa som finns, jag om någon vet det efter alla påhitt mina barn gjort :D

Har för mig att det finns något "lås" som man kan sätta på toan, aldrig använt det själv men har något minne av att jag sett det i någon tidning eller på nätet.

"Enklaste" ;) sättet är nog ändå att lära ut att toa är ajaj att plaska i men i balja eller handfat får man göra det i, gärna med en diskborste och kanske lite plastleksaker, det har mina barn älskat.

Coop

Lillan är 13 månader.
Jo en balja vore kanske något, men det känns lite farligt när jag duschar. Ibland är hon med i duschen, men hon blir så torr i huden om hon är med för ofta.

Dessvärre så är det så långt mellan toa och tvättställ så någon fot på toastolen går inte.

Jag har försökt dressera sambon angående toahygien, men så fort han druckit en öl eller bara är trött så kommer det lite fel. Och hans definition av rent stämmer inte med min...

Haha, fler med samma problem. Min Ture är 10 månader och toan är det roligaste som finns just nu!

MEN - han har fått ett stort problem. Han klarar inte av att stänga locket utan att få tummarna i kläm. Och så har han per autimatik hela sin kroppstyngd på locket.

Svårt att låta bli att skratta när man får rädda honom från toalocket för fjärde gången samma morgon.

Jag gör dock så att jag alltid tar med honom när jag duschar. Han får sitta på golvet och plaska.

Eller så duschar jag när sambon är hemma!

Min dotter har inte varit intresserad av toan direkt, men jag funderar på om det inte borde gå att klistra på en magnet på något sätt? Fast det blir säkert lite krångligt då det måste vara både mellan toastol och ring samt mellan ring och lock.

Annars brukade jag ha min tjej i matstolen inne i badrummet när jag duschade. La lite leksaker samt lite russin och annat på brickan (har IKEAs Antilipstol) och då brukade det gå bra att duscha en liten stund.

Hoppas det löser sig!

Använd barnstol och sätt utanför duschen eller klä av henne och sätt en liten balja med vatten framför henne just utanför duschen så kan hon plaska fritt utan att du behöver vara rädd att huden ska torka ut.

Ang. sambon så får han banne mig sitta ner eller ta för vana att det är han som alltid städar badrummen och just toalettrengöringen bör ske varje dag om han har tänkt pissa utanför.

Ja, det får väl bli silvertejp på toalettstolen då. ;)

Men som Sar skrev. En liten balja att sitta och plaska vid.
Sonen blir också lätt torr i huden och har dessutom lätt för att få eksem så han får bara bada max två gånger i veckan. Men att leka med vattnet i diskhon i köket medan jag lagar mat fungerar ju. Visst blir både kläder och stol han står på blöta. Men kläderna går att byta och stolen torkar.

Eller sitta i matstolen, som någon annan tipsade om?

Vänner till oss hade som kardborrband på sin toa. Kolla säkerhetsbutiker!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 112
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 471
Senast: Rosett
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka