Ligger den rätt här?

så om du har en unghäst, och du rider ut tillsammans med stallkamrater för att få sällskap, på vilket sätt bedriver jag en verksamhet :confused:
Nå, bedriver du verksamhet eller inte?

Det kan ju vara så att du har antingen unghästen inackorderad eller så är sällskapet en inackordering hos dig.
Och alla hästar i inackorderings-stall räknas som verksamhet i det stallet.
Trist men sant.

Se mitt inlägg om "Kanot-målet".

Snälla byt hobby, intresse, jobb....eller vad fan det nu är du håller på med.
Du är ju bara för mycket.. :crazy:

Vet du hur pinsam du är?
Att ha en sådan dålig koll på vad du får och inte får göra, det är rent pinsamt.

Att kalla andra för omogna när de inte håller med dig, det är också pinsamt.

Jag vet i alla fall vad jag håller på med och vilka lagar som gäller för just mig, det verkar ju inte du göra.

Nej nu gott folk ska jag göra annat.
Orkar inte driva med er längre.
Säkert finns det någon därute med sina läderstövlar som inte vill sparka bajs med dom(iofs håller dom sig säkert på dressyrbanan)
Däremot hade jag ingen lust att sparka skiten just därför att gubben var en otrevlig prick. men eftersom jag inte vet reglerna/visste(?) så fixade vi ner det i diket.
just denna gång hoppade jag inte av för att det var en unghäst, men nästa gång blir det att sparka skit eftersom reglerna säger så.
:bow:

Att inte duscha varje dag är det många här som inte gör, men vända trosorna ut och in har jag faktiskt aldrig läst någon.

Hur svårt är det att rengöra stövlarna efter ha sparkat ner skiten då?

nej jag håller inte med dig att jag är ett psykfall, och nej jag anser det inte omoget att neka till den diagnosen :)

nej jag håller inte med dig att jag är ett psykfall, och nej jag anser det inte omoget att neka till den diagnosen :)
Jag har aldrig kallat någon omogen, det var det du som gjorde.

Jag har kallat dig för pinsam, och det står jag för.
Och jag tycker att du är knäpp, och det står jag också för.

Jag grundar det på några till trådar som du har skrivit.
Några handlade om din sambos barn.
De trådarna var inte trevliga.

oj, i den tråden var knappast jag otrevlig. Fanns många fler som man däremot skulle kunna kalla otrevlig.

Oaktat lagens mening i ärendet, du är medveten om att du är SKYLDIG att hålla dig á jour med vilka lagar, regler och förordningar som gäller din verksamhet?

Jag har "roat" mig med att titta på dina övriga inlägg, du bedriver uppenbarligen någon form av verksamhet involverande hästar. Detta betyder att du aldrig kan svära dig fri från något ansvar under ursäkten att du inte visste. Det är din förbaskade skyldighet att hålla dig uppdaterad.

Om du nu är skyldig att ta upp skiten är det HELT OINTRESSANT om du väljer att hoppa av din unghäst (för att sedan leda den hem den där milen du utger dig för att ha ridit den) och plockar bajs med händerna (för att inte skita ner dina fina läderstövlar). Skiten ska väck.

Och om jag sedan är så otrevlig att jag lägger en personlig reflektion: jag har gjort betydligt större "uppoffringar" för att inte ställa hästar och ryttare i dålig dager. Påtalar någon att de irriteras över mitt ridande (eller sviterna därav) hoppar jag av och för en hövlig diskussion med vederbörande. Jag är som ryttare ambassadör för alla ryttare, och uppför mig därefter.

Jag vågar mig på ett vänskapligt råd. Du kanske borde överväga en charmkurs. SAS lär ha en fungerande.

jag förstår att lite hästskit på skon inte är något, iallafall inte om man kan gå och vara oduschad flera dagar och vända trosorna in och ut när dom intar en läskig färg
Nu så skall jag snart gå och duscha. Det var 3 dagar sedan sist, och i morgon så skall jag åka till jobbet.
Då så behövs det dusch både i kväll och i morgon för att mina arbetskamrater inte skall svimma av odören.

Men jag har inte vänt på trosorna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat