Ligger den rätt här?

tro mig, han började med sitt djungelvrål direkt + att vi var 5 sycken så någon borde hört om han nu började ropa med sin ljuva stämma först.

varpå en av mina stall tjejer red tillbaka och sparkade ner det.
Men vad skönt! Då slapp du ju skita ner stövlarna :)

Denna tråden är ju bara för mycket...snacka om omoget beteende. Pinsamt hur vissa ens resonerar.... :crazy:

ja vet. Ja visst är det omoget att undra över saker och ting. Kan inte mogna du reda upp allt?

Är man 5 så är risken desto större att man missar mer diskreta tillrop, fem hästar och fem människor bruka ställa till en hel del oväsen;).

kanske det. Men jag är 100% säker på att gubben började med djungelvrålet iallafall :)

ja men med tanke på hur svaren har varit i denna tråd så vill jag inte vara sämre utan sänker mig gärna till eran nivå för att kunna komunicera.

Det brukar bli så... :crazy: :angel: och det är "alltid alla andras" fel som i allt...

Jo du prince77, alla andra är omogna medans du ensam är vuxen nog att inse att folk faktiskt får finna sig i att du inte vill skita ner stövlarna utan att de åtminstone måste tillhandahålla skyffel om du ska nedlåta dig till att städa efter din häst :angel:

Hästen sket, vi red iväg. När vi ridigt en bit iväg hörde jag nån som vrålade och sa åt oss att ta bort hästskiten(otrevlig) varpå en av mina stall tjejer red tillbaka och sparkade ner det.
För om stalltjejjen fick skitiga skor, det bryr inte du dig om.
Hon är ju bara en stalltjejj och de han ju vara skitiga.
Men du, du måste ju vara ren och och vacker du.

Det här blir ju bara mer och mer intressant.
Vad skall komma härnäst?

kanske det. Men jag är 100% säker på att gubben började med djungelvrålet iallafall

Oavsett vem som började, har du ju lyckats med bedriften att vända gubbens attityd till nackdel för dig själv. Och med tanke på ditt första inlägg i denna tråd, så var väl avsikten mera tvärtom. Du ville ha en del sympati för att någon skällt på dig, men respekt är inget man får det måste man förtjäna coh detta är defentivt fel sätt.

Du vill inte ha hundskit på dina skor, men förväntar dig att andra skall trampa i skiten efter din häst. Det kallas för dålig respekt, du kommer men än den ena och den andra ursäkten till varför du har rätt och andra har fel även detta är dålig respekt.

Tyvärr är du den typ av ryttare som förstör för de som faktiskt försöker visa hänsyn och respekt, och det räcker med en sådan för att sabba för 100 andra som inte beter sig och tänker som du.

jag red en unghäst som aldrig hade blivit riden i skogen, just därför tyckte jag inte att det var läge att hoppa upp och ner från unghästen när han ändå hade så mycket annat att hålla reda på.

+ att vi var 5 sycken så någon borde h
Så ni var 5 st som red förbi genom ett sommarstugeområde.
Inte undra på att gubben vrålade.

Vet du om att allemansrätten inte gäller för verksamhet typ organiserade turer eller häst-tränare?
Antagligen inte.
Jag rekommenderar dig å det bestämdaste att ta rada på vilka lagar och regler som gäller för din verksamhet.
Jag vill minnas från andra trådar att du bedriver försäljnings- och tränings-stall, eller hur?
Och då så tycker jag att det är både ointelligent och omoget att inte ha tagit reda på vad som gäller i det egna fallet.

som jag ser det så disskuterar vi ingenting vettigt just nu.
Men det tycker jag.
Jag tycker att det är vettigt att diskutera ryttares attityder gentemot markägare och kringboende runt häst-stallar.

Och just nu så diskuterar vi din attityd, och jag måste säga att den är mycket intressant om än inte särkilt trevlig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat