Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar det inte, håller med tanten. Även om jag då är en jäkla hycklare eftersom jag ändå gick in och sökte....
Skapligt obehagligt.
Dessutom strider det mot min rättsuppfattning. Har man avtjänat straffet så har man.
Det här känns inte riktigt OK. Visst har vi en offentlighetsprincip i Sverige. men att jag ska kunna se hur många på min adress som begått någon form av brott, få hem domen med ett knapptryck (+ lite pengar) känns fel....
Vad tycker ni bukefalister om detta....?
lexbase.se
+ 1 på den!!! Blir faktiskt riktigt ARG!!!
INGEN vinner på att det blir svårare än det redan är för någon som avtjänat sitt straff att återanpassas i samhället igen…
Edit: Jag har INTE kollat och har inte tänkt göra det heller!
kl
Det är ju allt från stort till smått som finns där. Dvs, en hel del är nog mindre grejer som tex fortkörningar.
var det inte de sista fem åren , det blir väl preskriberat på 5 år ?
Knapplån
Jag sökte på min by, och här var det endast 2 med. En av dom har då inte bott i byn på 7-8 år??? (och har inte heller varit skriven här)
I grannbyn var det minst en som varit avliden i något år???? Och flera av dom andra namnen kände jag inte ens till, även om jag bott i trakten i 40 år.
jag tror att listan är rätt inaktuell....
Förresten? är trafikförseelser med?
* Jenny *