LenaHs tråd

Rent generellt bygger banbyggaren som de brukar använda i Mantorp väldigt svåra och ologiska banor. Jag som brukar åka runt på lokala hopptävlingar i Östergötland har börjat välja bort tävlingar som jag vet att hon bygger, för det är inte värt att åka. I fälttävlan har man ju tyvärr inte så många tävlingar att välja på.
Ok det förklarar ju saken för jag har i många år funderat på varför banorna är så konstiga på just den tävlingen! Vi har också en sån jeppe i våra trakter, han kan verkligen inte bygga o jag åker aldrig till tävlingar han byggt på. Lyckades ändå anmäla junioren o Bo till en sån tävling i år...fattar inte hur jag kunde missa banbyggaren men mig veterligen har den tävlingen aldrig använt honom förut. Banorna var fullkomlig katastrof så även om Bosse hoppade runt felfritt var det ingen kul upplevelse.
Jag gillar ju verkligen Mantorps tävlingar i det stora hela men detta drar ju ned allt väldigt mycket såklart.

Ok det förklarar ju saken för jag har i många år funderat på varför banorna är så konstiga på just den tävlingen! Vi har också en sån jeppe i våra trakter, han kan verkligen inte bygga o jag åker aldrig till tävlingar han byggt på. Lyckades ändå anmäla junioren o Bo till en sån tävling i år...fattar inte hur jag kunde missa banbyggaren men mig veterligen har den tävlingen aldrig använt honom förut. Banorna var fullkomlig katastrof så även om Bosse hoppade runt felfritt var det ingen kul upplevelse.
Jag gillar ju verkligen Mantorps tävlingar i det stora hela men detta drar ju ned allt väldigt mycket såklart.
Ja, det bästa hade nog varit att framföra sina åsikter. Men man är ju lite för svensk rent generellt och klagar ogärna. Jag tror både Mantorp och Boxholm brukar använda denne banbyggare...

Ja, det bästa hade nog varit att framföra sina åsikter. Men man är ju lite för svensk rent generellt och klagar ogärna. Jag tror både Mantorp och Boxholm brukar använda denne banbyggare...
Ja även i Boxholm kan det ju vara rätt ologiska banor men där sluttar det ju inte så mycket som i Mantorp.

Fast i mitt fall är det tvärtom, jag är totalt osvensk och är den som oftast för fram åsikterna andra säger bakom ryggen...men det gör också att ibland orkar jag inte vara budbäraren för som alla vet är det ju budbäraren som blir utpekad som "den onde".

Fast i mitt fall är det tvärtom, jag är totalt osvensk och är den som oftast för fram åsikterna andra säger bakom ryggen...men det gör också att ibland orkar jag inte vara budbäraren för som alla vet är det ju budbäraren som blir utpekad som "den onde".
Ja, det är ju tyvärr så. Vad ska man göra om man är så feg som en själv? Skicka ett anonymt brev hem till ansvarige? :D

Tänkte något i den här stilen? :idea:

Jag tänker alltid så här: Om jag inte säger nåt så löper det på år efter år....om man inte framför sina tankar så får ju aldrig arrangören feedback. MEN i mitt fall är det ju så att jag ofta klär skott som sagt så jag framför inte alltid vad många vill att jag ska säga för jag vet att i sista änden blir det ju jag som står där o får stå till svars. Så därför skulle jag ju vilja att folk i allmänhet lärde sig att på ett trevligt sätt säga; detta känns inte ok och kan ni inte försöka ändra det?

Jag tänker alltid så här: Om jag inte säger nåt så löper det på år efter år....om man inte framför sina tankar så får ju aldrig arrangören feedback. MEN i mitt fall är det ju så att jag ofta klär skott som sagt så jag framför inte alltid vad många vill att jag ska säga för jag vet att i sista änden blir det ju jag som står där o får stå till svars. Så därför skulle jag ju vilja att folk i allmänhet lärde sig att på ett trevligt sätt säga; detta känns inte ok och kan ni inte försöka ändra det?
Det du säger är ju egentligen väldigt logiskt och bra. Förhoppningsvis tar ju arrangören det på ett bra sätt. Det man är rädd för är ju att bli utsedd till någon slags gnällkärring. Men det är ju egentligen för arrangörens skull. Många kanske väljer bort en arrangörs tävlingar för ett problem som egentligen skulle kunna rätas till lätt.

Det du säger är ju egentligen väldigt logiskt och bra. Förhoppningsvis tar ju arrangören det på ett bra sätt. Det man är rädd för är ju att bli utsedd till någon slags gnällkärring. Men det är ju egentligen för arrangörens skull. Många kanske väljer bort en arrangörs tävlingar för ett problem som egentligen skulle kunna rätas till lätt.
Fast om fler sa till skulle det ju inte vara ett bekymmer.

Borde det egentligen inte gå att framföra rätt smidigt till ryttarrepresentanten? Jag tänkte göra det i Tågarp, men glömde bort det mellan alla hästar:crazy:

Beror på? Ska du rida 100-klass? Isåfall skjuter vi dig. Känner att det är ett lätt sätt att bli av med konkurrens??:)
Yes, men tror inte jag är så stor konkurrens med en 5-åring som debuterar. Tror dessutom din junior är i klassen för unga ryttare, något jag tydligen var för gammal för:confused::eek::meh:

Borde det egentligen inte gå att framföra rätt smidigt till ryttarrepresentanten? Jag tänkte göra det i Tågarp, men glömde bort det mellan alla hästar:crazy:
Det är ju det som är tanken med ryttarrepresentanten i alla fall... (fast nu i Mantorp lyckades jag inte ens bli klok på vem det var :o)

• Gilla
Reactions: fio
Så var debuten i 100 klass gjord för Bosse! Naturligtvis med bravur...helt ok dressyr, nolla i hoppningen trots att martingalen lossnade över hinder 1 o sen hängde o slängde runt hans ben...och nolla inom tiden i terrängen! Vilken häst han är!:love::love:
Lille King var också med o fick gå 100-klass då inga ponnyklasser på den höjden fanns, han hade ngt bättre dressyr än Bosse men 4 fel i hoppningen. Skuttade sen snabbt runt terrängen, 13 sek för fort...:angel: och felfritt förstås!
Nu väntar lite tävlingsvila för King medan Bosse laddar vidare för Gärds!

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 754
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 610
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info