LenaHs tråd

Jag vill verkligen ha en Bosse! Helga är jättegullig men inte så ovanlig som Bo....känslan att styra Bo mot vilket jävla hinder som helst o VETA att han kommer göra ett litet skutt över.....:love::love:

Ingen idé att förlora några pengar över det vadet @Krumelur, det har varit bestämt länge att Ungen tävlar Bo detta året.
Nu har jag kommit på hur Bo hoppar....som en älg!:banana: Dvs han kliver över de flesta hinder...mest uppenbart var det i Vinslöv vid den halva coffin där de flesta hästar stannade upp, tittade o sen tog ett jätteskutt över...inte Bosse inte...han kom i galopp, galopperade över diket o galopperade över stocken...:laugh:

Ingen idé att förlora några pengar över det vadet @Krumelur, det har varit bestämt länge att Ungen tävlar Bo detta året.
Nu har jag kommit på hur Bo hoppar....som en älg!:banana: Dvs han kliver över de flesta hinder...mest uppenbart var det i Vinslöv vid den halva coffin där de flesta hästar stannade upp, tittade o sen tog ett jätteskutt över...inte Bosse inte...han kom i galopp, galopperade över diket o galopperade över stocken...:laugh:

Är tanken att de kanske ska upp på * och rida JSM också? Eller hålla sig i H100 i år?

Vi tar först ett antal 100 klasser o ser vad som händer men JSM blir det inte. Han är alldeles för fin för att ruscha upp i klasserna så vi tar det som det kommer istället. Hon har ju 1 år kvar som junior nästa år o sen tror vi att han lätt hänger med som YR häst också.

Vi tar först ett antal 100 klasser o ser vad som händer men JSM blir det inte. Han är alldeles för fin för att ruscha upp i klasserna så vi tar det som det kommer istället. Hon har ju 1 år kvar som junior nästa år o sen tror vi att han lätt hänger med som YR häst också.

. Jag tror han hänger med som seniorhäst oxå! Klokt att vänta, förstår inte denna juniorhets särskilt som det ofta leder till omkullridningar, tappat självförtroende och hästar som till slut stoppar! Har väl sett det ett antal 100 ggr hittills! Dvs dom kvalar på lätta 100 klassbanor och rider lätta enstjärniga banor i Sverige och så fattar dom flesta inte att en riktig internationell enstjärnig bana är dubbelt så stor som tex enstjärnigt i Mantorp typ.. det kan bara sluta i katastrof. Kollar man på rutinerade seniorryttare så rider dom ofta fler kval än juniorerna på sina kommande hästar, varför ger inte det en indikation på att man kanske borde tänka efter lite?

. Jag tror han hänger med som seniorhäst oxå! Klokt att vänta, förstår inte denna juniorhets särskilt som det ofta leder till omkullridningar, tappat självförtroende och hästar som till slut stoppar! Har väl sett det ett antal 100 ggr hittills! Dvs dom kvalar på lätta 100 klassbanor och rider lätta enstjärniga banor i Sverige och så fattar dom flesta inte att en riktig internationell enstjärnig bana är dubbelt så stor som tex enstjärnigt i Mantorp typ.. det kan bara sluta i katastrof.
Också ska de rida massor med tävlingar, också ska de rida fort och klara tiden på alla banor osv. Så många fina hästar och ponnyer som förstörs pga det.. :(

Också ska de rida massor med tävlingar, också ska de rida fort och klara tiden på alla banor osv. Så många fina hästar och ponnyer som förstörs pga det.. :(
Ja det är en fruktansvärd hets på kval o att om man ridit ditten/datten på ponny så MÅSTE man skynda sig så man får göra samma på häst....det dom flesta föräldrar inte fattar är hur OERHÖRT svårt det är att lyckas med en häst jämfört med ponny. Och många ungar får chocken när det visar sig att de inte hade nån grundridning, dvs de kunde inte rida "på riktigt" utan hade turen att få en ponny som gick ok i dressyr och var sen en terrängmaskin.

Ja det är en fruktansvärd hets på kval o att om man ridit ditten/datten på ponny så MÅSTE man skynda sig så man får göra samma på häst....det dom flesta föräldrar inte fattar är hur OERHÖRT svårt det är att lyckas med en häst jämfört med ponny. Och många ungar får chocken när det visar sig att de inte hade nån grundridning, dvs de kunde inte rida "på riktigt" utan hade turen att få en ponny som gick ok i dressyr och var sen en terrängmaskin.

Ja, precis. Därför skaffade jag en övervuxen ponny:rofl:

Bosse Bäst slog till igen igår på Gärds! Personbästa på dressyren med 52 straff, sätter en supersäker nolla på svår hoppbana som skördade offer som hejsan och sen trots viss scenskräck, tror aldrig han sett så mycket publik på nån bana, så sätter han nollan i terrängen igen bara 2 ynka tidsfel. En 7:e placering av 32 starter satt inte fel! :bump::banana::bump:Film kommer.

Och nu har då Räser-Rådisen Helga gjort debut i Hippocup!:banana: Eftersom jag vågar vägra fusk så var vi inte med på träningen utan körde som en vanlig tävling, dvs hindren som kommer är nya för oss. Kul upplägg, dock blev väntan lite väl lång för oss, satt på hästryggen i över 1 timme utan nåt annat att göra än skritta runt. Men hon skötte sig fantastiskt, brydde sig inte ett dugg om att gå iväg från de andra utan sprang glatt på. Skrämde sig själv lite över äpplelådan med att ta ett jätteskutt över och fick då ett följdstopp på nästa pallissad men hoppade snällt på 2:a försöket. I mål fick vi fin muntlig kritik, 7,0 i poäng och en supersnygg goodiebag o rosett!:love:
Film:

DSC_0015_zps7xx8ffri.jpg

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 754
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 610
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar