Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni är väl vänner på fb? Det ligger ju tusen bilder på henne där. Det går inte att missa henne...
Ingen idé att förlora några pengar över det vadet @Krumelur, det har varit bestämt länge att Ungen tävlar Bo detta året.
Nu har jag kommit på hur Bo hoppar....som en älg! Dvs han kliver över de flesta hinder...mest uppenbart var det i Vinslöv vid den halva coffin där de flesta hästar stannade upp, tittade o sen tog ett jätteskutt över...inte Bosse inte...han kom i galopp, galopperade över diket o galopperade över stocken...
Vi tar först ett antal 100 klasser o ser vad som händer men JSM blir det inte. Han är alldeles för fin för att ruscha upp i klasserna så vi tar det som det kommer istället. Hon har ju 1 år kvar som junior nästa år o sen tror vi att han lätt hänger med som YR häst också.
Också ska de rida massor med tävlingar, också ska de rida fort och klara tiden på alla banor osv. Så många fina hästar och ponnyer som förstörs pga det... Jag tror han hänger med som seniorhäst oxå! Klokt att vänta, förstår inte denna juniorhets särskilt som det ofta leder till omkullridningar, tappat självförtroende och hästar som till slut stoppar! Har väl sett det ett antal 100 ggr hittills! Dvs dom kvalar på lätta 100 klassbanor och rider lätta enstjärniga banor i Sverige och så fattar dom flesta inte att en riktig internationell enstjärnig bana är dubbelt så stor som tex enstjärnigt i Mantorp typ.. det kan bara sluta i katastrof.
Nej det var jag som uttryckte mig fel! Hon ska ha honom så länge hon vill satsa, sen är han min igen!Tänkte eftersom du skrev att hon skulle ha honom bara i år... Men då ska hon ha honom på obestämd framtid alltså?
Ja det är en fruktansvärd hets på kval o att om man ridit ditten/datten på ponny så MÅSTE man skynda sig så man får göra samma på häst....det dom flesta föräldrar inte fattar är hur OERHÖRT svårt det är att lyckas med en häst jämfört med ponny. Och många ungar får chocken när det visar sig att de inte hade nån grundridning, dvs de kunde inte rida "på riktigt" utan hade turen att få en ponny som gick ok i dressyr och var sen en terrängmaskin.Också ska de rida massor med tävlingar, också ska de rida fort och klara tiden på alla banor osv. Så många fina hästar och ponnyer som förstörs pga det..
Ja det är en fruktansvärd hets på kval o att om man ridit ditten/datten på ponny så MÅSTE man skynda sig så man får göra samma på häst....det dom flesta föräldrar inte fattar är hur OERHÖRT svårt det är att lyckas med en häst jämfört med ponny. Och många ungar får chocken när det visar sig att de inte hade nån grundridning, dvs de kunde inte rida "på riktigt" utan hade turen att få en ponny som gick ok i dressyr och var sen en terrängmaskin.
Ja o det gick ju bra!!Ja, precis. Därför skaffade jag en övervuxen ponny