LenaHs tråd

Igår var Prinsessan på äventyr igen! Ända till Hermanstorp denna gången där övermodiga jag hade anmält till TH80 och 90. Men scenskräcken slog till i första rundan och vi fick ta ett varv till i 80 istället. Det gjorde hon med bravur även om krokodilen i diket låg kvar än. Blir nog bra när vi fått öva lite till. Skulle verkligen vilja hitta fler Pay and Cross för det är ju tävlingsmomentet med publik vi behöver. Stor eloge till arrangörerna iaf som hade gjort allt för att det skulle vara så likt en tävling som möjligt. Fladdrande björkar som infångare och utsmyckning här o var, publik, tält och högtalare. Perfekt så man får öva!

Film:

Igår var Prinsessan på äventyr igen! Ända till Hermanstorp denna gången där övermodiga jag hade anmält till TH80 och 90. Men scenskräcken slog till i första rundan och vi fick ta ett varv till i 80 istället. Det gjorde hon med bravur även om krokodilen i diket låg kvar än. Blir nog bra när vi fått öva lite till. Skulle verkligen vilja hitta fler Pay and Cross för det är ju tävlingsmomentet med publik vi behöver. Stor eloge till arrangörerna iaf som hade gjort allt för att det skulle vara så likt en tävling som möjligt. Fladdrande björkar som infångare och utsmyckning här o var, publik, tält och högtalare. Perfekt så man får öva!

Film:
Säger ju att du ska börja här. Jag kan dansa, hoppa, släppa lös Annas hund osv när du terrängtränar.

Känner att hon behöver en tävlingsfri helg denna helgen och skulle hellre egentligen vilja rida Stilterräng eller TH som det då är för henne.

Himla otur du har @Speedway

Så har vi varit ute o hoppat lite igen, 90 och debut i 100 cm stod på agendan. Prinsessan regerade o var felfri i bägge, superfin faktiskt i 100 klassen. Slänger in en film här även om filmaren missade (!!) första hindret så bara för att ni då kan se hur jag tycket att en 100 klass ska byggas. Inga konstiga linjer överhuvudtaget, titthinder fanns det gott om men stod då placerade på bra sätt, rytmisk bana och framåttänk.
Men först ett par bilder på min fina tjej!
IMG_8812_zpsrqtyfqbh.jpg

IMG_8813_zpsoexnzjsv.jpg

Film:

Vilken SUPERUNGE jag har!!!!! I helgen slog hon först till o VANN *-ig ponny med Superpåwnien 1A!! Sen åkte vi hem, packade om och tillbaka dagen efter. Var hyfsat sliten då efter att ha gått x-antal varv på terrängbanan dagen innan, först med mina andra 2 ponnyflickor, @Krumelur och hennes väninna och sen 2 varv *-igt med Ungen och 1 varv 100 klass....men vad gjorde det när Bosse Bus skötte sig i dressyren, kunde nog fått lite bättre betalt kan jag tycka, skuttade runt hoppbanan som den kanin han är och sen seglade runt terrängen och kom in på tiden, var bara 4 st totalt av 32 som klarade den bedriften! Lätt att glömma att han bara är 6 år och gick sin 3:e 100-klass. Slutade 9:a, första utanför placering slagen med 0,1 straff...:turd:. Men såååå fin i terrängen att man ville lipa....:love:

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 754
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 610
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar