Bukefalos 28 år!

LenaHs tråd

Iallafall Åke är verkligen jättefin! :love: vad har du för planer framöver med honom? Vet inte ens vad ni har för tävlingar däruppe? Typ inga mer eller??
Jodå, om allt går som det ska så får jag in 5 100-klasser till innan säsongen är slut. :)
Han är verkligen en stjärna, det enda på banan som han reagerade på var en foderhäck med halmbalar! :rofl:
 
@LenaH hur såg ert vatten ut? Hade ni någon spets eller tripplebrush med?
Första vattnet var en stock med landning i vattenbrynet och vad upp, andra vattnet var en låda med häck 4 galoppsprång före stock ovanpå nedhopp.

Varken spets eller triple brush, ingen arrowhead öht. Dock spets på framhoppningen! :up:

Jag har ju tränat en del på sånt, apropå diskussionen i den andra tråden så har jag lagt lite krut på just smalhinder och sneda linjer, helt enkelt lite teknikträning innan han ska gå högre klasser. Stora hinder och så bekymrar jag mig mindre om, han hoppar så bra och har ett okuvligt självförtroende men i hans fall handlar det mera om att vara mellan skänklarna och att komma tillbaka när jag ber om det.

Planen för honom är annars att om han fortsätter som hittills så får han gå enstjärnigt till våren och en del hoppning i vinter, jag vill att vi blir stadiga på 130-nivå under vinter/vår-säsongen och sen får vi se hur långt det räcker.

Jag har dock lovat mig själv att sälja om han ska gå tvåstjärnigt. ;)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Jag har ju tränat smalhinder sen grå var 4 år men inte spets... Ska ta tag i det nu! Har inte heller tränat så mkt på ihopp i vatten, bara någon enstaka gång så det står oxå närmast på agendan.

Äsch du kan lika bra behålla fuxen och rida själv, eller sälja som hopphäst! Man får ju rätt dåligt betalt för ft hästarna jämförelsevis!
 
Jag har ju tränat smalhinder sen grå var 4 år men inte spets... Ska ta tag i det nu! Har inte heller tränat så mkt på ihopp i vatten, bara någon enstaka gång så det står oxå närmast på agendan.

Äsch du kan lika bra behålla fuxen och rida själv, eller sälja som hopphäst! Man får ju rätt dåligt betalt för ft hästarna jämförelsevis!
Vi har en väldigt bra bana på 45 minuters avstånd där de är duktiga på att flytta hindren hela tiden så man får nya kombinationer och andra svårigheter varje gång. :)
Det blir mer som en hoppträning men med de fasta hindrens karaktär. Jättebra!
Ibland är det får på banan också som extra krydda... :p

Ihopp i vatten började vi med redan på en gång och han har ju hela tiden haft lättare för det än med vad vilket gjorde att jag ändå valde att gå upp i 100 trots att han fortfarande velat skritta i i 90-klass. Jag är glad att jag hade rätt i mina tankar för det är ju lite bakvänt att göra så men ibland måste man testa.

Det är ju inte för att TJÄNA pengar jag skulle sälja isf utan för att SPARA!
Jag skulle bli ruinerad av att rida på högre nivå än enstjärnigt, allt är så mycket dyrare nu jämfört med för 15 år sen. :(
 
Men du behöver ju inte ge bort hästen för att du ska SPARA pengar ;)
Nä, jag kan ju ha kvar honom och drulla runt regionalt men jag känner mig själv för väl för att tro att jag skulle tycka det räckte om det känns som om det skulle kunna gå längre. :p

Jag får väl gifta mig rikt eller nåt! ;)
 
Mina kostar ganska bra även emellan vet-räkningarna! Hur mycket vet jag inte, har aldrig vågat räkna på det! :nailbiting:

Jaja, det gör ju min med. Har suttit på lunchen idag och lyssnat på kollegornas semesterplaner, lett lite krampaktigt och låtsas som att det är JÄTTEKUL att lulla omkring i en halvsnårig skog i ösregn istället för att åka till New York och Bahamas. :arghh:
 
Jaja, det gör ju min med. Har suttit på lunchen idag och lyssnat på kollegornas semesterplaner, lett lite krampaktigt och låtsas som att det är JÄTTEKUL att lulla omkring i en halvsnårig skog i ösregn istället för att åka till New York och Bahamas. :arghh:

Tja vad är New York och Bahamas mot ösregn i ödebygden Båååååråååås??? INGENTING!!! :D
 
Min kostar fan skjortan även utan veterinärräkningar (så han får helst låta bli att bli sjuk). Om den ändå kunde äta mindre eller inte ha fötter som behöver skos om titt som tätt och med extra lullull :grin: Har i perioder räknat men det brukar bara leda till ångest = ta bort halva det roliga med att ha häst. Så numera resonerar jag att så länge jag kan betala, ha lite över för oförutsedda händelser och en bank alá pappa så struntar jag i vad det kostar. Kostar vad det kostar vill :p
 
Anmälde ju till ft veckan nu... Japp 2600 spänn! Visst jag hade kunnat bo och ha häst hos vänner som vanligt men nu när jag äntligen kan bo på tävlingsplatsen i Min alldeles egna bodel ska jag fanimig göra det oxå! Och då vill jag ju även ha hästen där! Det är ju det enda meeting jag kommer åka på i år! Så uppstallning tors- söndag samt elplats och debut i 100 klass blir det! Vi rider ett moment om dagen tors-söndag... Blir ju lite segt visserligen men vad gör det nu när jag kan gå in och lägga mig och sova :D
 
Kan man inte bara ge bort sina veterinärräkningar? Det är ju dom uslingarna som ställer till det. :p
Nä jag tycker banne mig det är billigare att ha konvalescent (om än inte en bråkdel så kul), inga träningar, inga tävlingar och betydligt mindre soppapengar för så ofta åker man inte till kliniken jämfört med hur ofta jag kör på träning.
 

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 560
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 804
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 059
Senast: freyja
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp