LenaHs tråd

Nu är jag på G....har anmält till min första lokaltävling med Prinsessan Helga! Hela 80 och 90 cm har vi tänkt kravla oss över...igår hoppade vi ju faktiskt upp till 90 på träningen!

Det där ridhuset var jag i i helgen, trots att jag normalt huserar i Den Stora Studentstaden :D. Betyder det att jag tillhör FT-bukemaffian nu tro? :nailbiting:

Jaaaaaaaaa!!! Hurraaaaaaaaa!!!!! Igår var det MIN tur äntligen att få äntra en terrängbana!! Lite nervös var jag allt, hon har ju inte hoppat terräng överhuvudtaget men efter några trevande försök i början så släppte allt o hon pinnade på som om hon aldrig gjort annat! Fy fagerlund vad roligt det är med terräng!!

IMG_7112_zpsxhq0o9ob.jpg

å filmbevis också såklart... :

Jaaaaaaaaa!!! Hurraaaaaaaaa!!!!! Igår var det MIN tur äntligen att få äntra en terrängbana!! Lite nervös var jag allt, hon har ju inte hoppat terräng överhuvudtaget men efter några trevande försök i början så släppte allt o hon pinnade på som om hon aldrig gjort annat! Fy fagerlund vad roligt det är med terräng!!

IMG_7112_zpsxhq0o9ob.jpg

å filmbevis också såklart... :

Tycker hon verkar alldeles för lugn. :angel: Sådär lugn är min inte ens när vi hoppar banhoppning...

Tycker hon verkar alldeles för lugn. :angel: Sådär lugn är min inte ens när vi hoppar banhoppning...
Ja det är hon, hon är oftast väldigt lugn men superpigg när man sätter fart o styr mot ett hinder! Tycker att de flesta irländare jag har ridit detta sista år är exakt så. De 2 ponnyerna vi har hemma är exakt likadana men när FT-ponnyn står i startfållan ser det ut så här:

https://www.instagram.com/p/BEB4AN_q4tH/

Eller här om inte alla kan se instagram:

Senast ändrad:
Och i helgen var det FT igen för lille Påwnien...han gjorde en urusel dressyr, helt ok hoppning på en mycket dålig bansträckning och sen en fin *-ig terräng där servon slutade fungera plötsligt i en nedförsbacke med påföljden en förbispringning av en spets men sen slutförde de hela terrängbanan utan fel. ABC vattenhinder hoppade han supersnyggt trots liten erfarenhet av hinder mitt i vattnet. Alla nöjda med insatsen men pga hoppbanan har vi ändrat planer och åker till Vinslöv i helgen som kommer med bägge två.

Funderade lite på den där hoppningen i ponnyklassen, Bruces nya ägare ledde efter dressyren men kom inte runt hoppningen.
Nej, det var en helt galen bansträckning. Banan lutar ju väldigt mycket o det kändes som banbyggaren gjort allt den kunde för att lägga hindren i så stark lutning som möjligt, helt galna svängar med t ex 90 grader vänd i nerförsbacke, galoppera några språng uppåt rätt in i maxad oxer-räcke kombination som dessutom var långt avstånd i??? Sen 7 språng fram till maxad oxer som stod på sniskan, ramla nedför backen till mur som såg ut som lutande tornet i Pisa...relaterade avstånd 5 språng i uppförsbacke osv osv. Flera ponnyer som hoppade urdåligt o några som tappade modet totalt efter ett antal dåliga språng.

Nej, det var en helt galen bansträckning. Banan lutar ju väldigt mycket o det kändes som banbyggaren gjort allt den kunde för att lägga hindren i så stark lutning som möjligt, helt galna svängar med t ex 90 grader vänd i nerförsbacke, galoppera några språng uppåt rätt in i maxad oxer-räcke kombination som dessutom var långt avstånd i??? Sen 7 språng fram till maxad oxer som stod på sniskan, ramla nedför backen till mur som såg ut som lutande tornet i Pisa...relaterade avstånd 5 språng i uppförsbacke osv osv. Flera ponnyer som hoppade urdåligt o några som tappade modet totalt efter ett antal dåliga språng.
Låter som det var samma lysande bansträckning som för 1* häst då :meh:

Överhuvudtaget är jag less på att vara en 2:a klassens medborgare som måste rida hoppning på underlag där jag normalt inte ens skulle galoppera, än mindre komma på att hoppa hinder. Om jag nu måste detta så kan väl iaf bansträckningen vara så bra som möjligt så man får känslan av att banbyggaren har mitt bästa för ögonen, inte att jag ska sättas dit och straffas för att jag vågar mig dit med min häst?

Överhuvudtaget är jag less på att vara en 2:a klassens medborgare som måste rida hoppning på underlag där jag normalt inte ens skulle galoppera, än mindre komma på att hoppa hinder. Om jag nu måste detta så kan väl iaf bansträckningen vara så bra som möjligt så man får känslan av att banbyggaren har mitt bästa för ögonen, inte att jag ska sättas dit och straffas för att jag vågar mig dit med min häst?

Det ska bli skönt att komma ut på lite riktig banhoppning nu :laugh:

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 754
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 409
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 610
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar