Leksaker??

J

jesewania

Jag undrar en sak, hur stora leksaker kan man egentligen köpa till en ganska liten valp? (jack russell) jag ska snart få en & då ska vi införskaffa en massa :P jag har letat på en massa sidor och så, men ingen vet exakt.. tacksam för svar :)
 
Sv: Leksaker??

Jag undrar en sak, hur stora leksaker kan man egentligen köpa till en ganska liten valp? (jack russell) jag ska snart få en & då ska vi införskaffa en massa :P jag har letat på en massa sidor och så, men ingen vet exakt.. tacksam för svar :)

Jag tycker alltid att man ska vara försiktig med att köpa allt för små leksaker (finns ju mini pipisar och sådant) och sådana som har allt för mycket utstickande detaljer. Det är så lätt hänt att de tuggas sönder och sväljs. Ett tips kan vara så här i början att välja lite massivare leksaker i tex gummi. Jag har själv en liten Jack Russell dam som när hon var valp förstörde latex leksaker på löpande band. Allt som sticker ut, ett öra en svans eller liknande är superroligt att tugga sönder. Går bara inte att motstå ;) Små vassa terrier tänder är inte att leka med :D

Storleksmässigt finns det nog ingen gräns. Fast dom får kanske inte bli för tunga. Hon måste ju kunna busa och kasta med leksaken. Tennisbollar hade min hund kul med. Sedan hade hon en grej i gummi, ser nästan ut som siffran 8 Den kunde vi leka tillsammans med, ha lite dragkamp osv. Även bra när det kliar i små valppiggar.
 
Sv: Leksaker??

Det är inte så noga med att leksakerna är små, jag hade ett par minigosedjur från IKEA till min dvärgpinscher, som hon gillade, sen fick hon några små tygtuggknutar, men hon gillade den som var större bättre . Hon var inte så gammal när hon med vidöppet gap lyckades släpa iväg en tennisboll i munnen :love:
 
Sv: Leksaker??

http://www.haromi.se

I Häromis webbutik tycker jag det finns bra med leksaker till vovven. Ta en titt på leksaker/övrigt så hittar du en hel del roliga och tåliga gummilekksaker. Massor med annat också.
 
Sv: Leksaker??

Min valp älskar toa-och hushållsrullar att busa med. Han har även en tom pepsiflaska som är rolig att jaga;)
Annat har han en aktivitetsboll i tålig plast, ett gosedjur med pipleksak i + en repbit som är rolig att bita på. En annan favorit är repbiten vi har med 2 korvar på.. Han är inte speciellt förtjust i pipleksaker som låter mycket så sådant har vi inget.:)
 
Sv: Leksaker??

Min hund har sabbat precis varenda leksak han fått utom en aktivitetsleksak från Hill´s av massivt gummi.
Tennisbollar lever bara en kvart i hans sällskap:D
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 123
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 730
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 773
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 720
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp