Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma kommer om 20 min och då kan vi äntligen köra massa skräp till tippen. Blir av med skräpberget i hallen då :heart Bara en sak kvar i mitt lilla förråd men den får jag inte just nu ut pga berget precis utanför. Så jekla skönt att bli av med saker och ting.

Mamma kommer om 20 min och då kan vi äntligen köra massa skräp till tippen. Blir av med skräpberget i hallen då :heart Bara en sak kvar i mitt lilla förråd men den får jag inte just nu ut pga berget precis utanför. Så jekla skönt att bli av med saker och ting.
Vi ska också till tippen idag, försöker hitta motivation till att sätta igång och plocka ihop det som kastas

Så svårt och jobbigt men nu jagar min älskade huligan vidare i de stora gröna skogarna där viltet aldrig tar slut. Min fina vän som jobbar på kliniken såg till att hon kunde vara med mig så det kändes skönt. :cry:

Den uppenbara lösningen är e-böcker. Jag är en bokläsare av rang men senaste åren pga ögonproblem är det svårt för mig att läsa vanliga böcker så platta och e-läsare har varit min räddning. Man kan bära med sig en enormt bibliotek på ett sd kort. Har lite över 19,000 e-böcker, en hel
Beklagar :cry: Man vänjer sig aldrig...
:heart:heart:heart

Baksidan av livet med husdjur.

:heart:heart:heart
:heart

Hur rimligt är det att pressa sig själv?
Jag är helt slut i dag. Jag hade behövt en dag hemma till att andas ut. Att hämta lite kraft och energi men pressar mig för att hålla 0 frånvaro på praktiken. Världen går inte under för att jag är borta en dag men samvetet gnager och jag har svårt att prioritera mig själv i såna här lägen.
Hur hade ni gjort?

Dags att byta om och åka till stallet. Och i eftermiddag ska jag göra som alla andra, köra ett lass till tippen. :up:

Tydligen ska vi till svärföräldrarna på middag också. Som vanligt avskyr jag när andra planerar upp mina lediga dagar. :cautious: Även om det självklart är trevligt och skönt att slippa laga mat.

Hur rimligt är det att pressa sig själv?
Jag är helt slut i dag. Jag hade behövt en dag hemma till att andas ut. Att hämta lite kraft och energi men pressar mig för att hålla 0 frånvaro på praktiken. Världen går inte under för att jag är borta en dag men samvetet gnager och jag har svårt att prioritera mig själv i såna här lägen.
Hur hade ni gjort?
Är du ledig imorgon då det är röd dag?

Aha tänkte att du kanske var ledig då.
Men du får nog känna efter vad du orkar med. Svårt att råda någon annan.
Jag hade förmodligen kört på men försökt lägga mig tidigare eller klämt in mer vila, men för dig kanske det inte räcker?
Dagens pass slutar 21.30. Efter det måste jag till stallet pga av fyrverkerier som smälls av i närheten vid 22. Sen börjar morgondagens pass 06.45. Just nu känns det som att jag knappt hinner andas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
867
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar