Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh. Avslutat mitt konto på LinkedIn.
Gick med för att min coach på Trygghetsrådet mer eller mindre krävde det.

Eftersom jag itne kunde begripa vad i hela friden jag skulel ha för nytta av det så var det bara ett dåligt samvete. Kände mig mest missanpassad och märklig när jag försökte bygga kontot. Det är helt klart inget för en kulturtant på landet med udda intressen och utan akademisk examen.

Men nu är det över. Aldrig mer.

En i stallet fick förklara för mig vad det är, har aldrig använt det eftersom i min bransch är rekommendation det vanligaste sättet att få jobb på.

Mvh ännu inte ens 30 fyllda :o

Och jag har äntligen fått ett samtal från chefen. Får såklart inte berätta speciellt mycket pga sekretess, men jag är officiellt uppsagd. Däremot så jobbar han på en lösning för att kunna driva det vidare. Vi får veta mer i mitten av nästa vecka.

Hoppas det blir en bra utgång av det hela trots att det är en trist situation :( :heart

Maken landar strax i Azerbajdzjan. Han kom hem vid midnatt så vi hann säga hej till varandra innan jag somnade. Han pussade mig hejdå strax innan sex då han stack iväg. Svärmor var snäll och körde honom till bussen.

Svärmor är en ängel när han är iväg :heart
Hämtar mellanbarnet i eftermiddag och har henne till söndag, sen byter hon och tar med stora barnet en natt. Så jag slipper bli ett alldeles vrak här hemma under dessa dagar.
Får köpa lite blommor till henne nu när jag ska iväg till stan som tack :)

Och jag har äntligen fått ett samtal från chefen. Får såklart inte berätta speciellt mycket pga sekretess, men jag är officiellt uppsagd. Däremot så jobbar han på en lösning för att kunna driva det vidare. Vi får veta mer i mitten av nästa vecka.
Skönt att få ett besked åtminstone! Hoppas att det löser sig på bästa sätt.:heart

Efter viss tvekan så beställde jag en container idag. Det är en himla massa bråte kvar som jag skulel vilja bli av med. Brukar ha en stor som jag kan köra rakt in i så jag slipper lyfta skiten över en kant.
Hade funderat på om jag skule avstår i år och istället hyra släp och köra flera vändor till soptippen men det är inte gratis med lånesläp heller och det tar en massa tid.

Långsamt blir det mindre och mindre ris, bråte och skit kvar efter gamla ägare. :up:

När man sitter och jobbar i all sin fridfullhet, njuter och fredag och planerar bubbelinköp och får messet ”Hej! Vart är du? Vi sitter och väntar på dig på xxxgatan”.

Hur i hela fridens namn kan man få ett sånt hjärnsläpp att man missar veckans viktigaste möte. Jag missar aldrig någonting. Jag är aldrig sen. Jag glömmer aldrig viktiga saker. HUR?!? :arghh: Nu har jag iaf kört århundradets löp till andra sidan stan, badar i svett och säkert slitit upp något stygn på vägen. Men nu är jag på väg tillbaka med det där kontraktet i handen.

Glad fredag, hörni :up: Passade iaf på att köpa det där bubblet nu när jag ändå var ute.

När man sitter och jobbar i all sin fridfullhet, njuter och fredag och planerar bubbelinköp och får messet ”Hej! Vart är du? Vi sitter och väntar på dig på xxxgatan”.

Hur i hela fridens namn kan man få ett sånt hjärnsläpp att man missar veckans viktigaste möte. Jag missar aldrig någonting. Jag är aldrig sen. Jag glömmer aldrig viktiga saker. HUR?!? :arghh: Nu har jag iaf kört århundradets löp till andra sidan stan, badar i svett och säkert slitit upp något stygn på vägen. Men nu är jag på väg tillbaka med det där kontraktet i handen.

Glad fredag, hörni :up: Passade iaf på att köpa det där bubblet nu när jag ändå var ute.
Bra jobbat att klara av det ändå! Och hoppas stygnen höll sig på plats!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar