Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade hoppats på en ledig dag på måndag men icke. Det blir fullt schema :down: Nåja jag hade bara tre timmar idag så jag ska väl inte klaga. Fast lite klagar jag ändå.
Kan inte vi byta jobb? Tycker jag läst i ekonomi tråden att vi får ut ungefär lika mycket. Jag hade fan inte klagat på att bara ha 3 timmars jobb någon dag, ledigt ibland, full tid ibland osv och ändå få ut en heltidslön :p :cool: :rofl:

Kan inte vi byta jobb? Tycker jag läst i ekonomi tråden att vi får ut ungefär lika mycket. Jag hade fan inte klagat på att bara ha 3 timmars jobb någon dag, ledigt ibland, full tid ibland osv och ändå få ut en heltidslön :p:cool::rofl:

Ja jag har ett rätt bra jobb! Måste visserligen bara beredd att åka på jobb om de ringer, men det har hänt typ två gånger sen jag blev anställd. Enda nackdelen är att jag inte träffar några kollegor..

Är dock livrädd att de ska säga upp mig pga arbetsbrist :nailbiting: Vi har börjat redovisa vad vi gör om dagarna och "obelagd" är en av mina största poster. Inte bra!

Sambons jobbiga kompis är här :down: han lovade att de skulle vara hos honom, inte här! Är så arg nu. Fattar inte varför de tvunget ska vara här! Gah! Och det spöregnar så jag är inte så sugen på att gå ut annars kunde jag grejat i trädgården till klockan fyra och sen ridit en sväng. Så hade jag sluppit honom några timmar.
Nu sitter jag i sovrummet med hörlurar och lyssnar på musik. Får vara i fred i varje fall.

På dåligt humör å min sambos vägnar.

Han sa upp sig på sitt jobb i veckan (fått bättre erbjudande och andra uppgifter) Han har varit med från start på första jobbet och de har gått från 4 st till nästan 50 anställda och han har fått dra tunga lass. Nu efter flera års påtryckningar, halvdana löften mm tackade min sambo ja till ett annat företag.
Hans sista arbetsdag är 25 maj och nu är det kaos på marksidan. Han är den som roddat in jobben, räknat på dem startat igång allt samtidigt som han lärt upp de nya och suttit i grävmaskin och huggt i. inofficiellt haft rollen som arbetsledare utan betalning för det.

hans nuvarande chef ska ha möte på kontoret om hur de ska klara av marksidan och lösa de pågående projekten men min sambo får inte vara med. Chefen har helt slutat prata med honom. Resterande på marksidan har bett om möte med min sambo för hjälp och min sambo vill ju lämna över allt ordentligt men icke.

Känns skönt att han byter jobb

Hade jag varit din sambo hade jag gjort en minimal överlämning. Dvs tillräckligt för att inte bli beskylld för att ha saboterat men definitivt inte gått den där extra milen. Jäkla fjantfasoner av chefen rent ut sagt. Idag är det inget konstigt att byta jobb, det är få som jobbar på samma ställe hela arbetslivet.

Sambons jobbiga kompis är här :down: han lovade att de skulle vara hos honom, inte här! Är så arg nu. Fattar inte varför de tvunget ska vara här! Gah! Och det spöregnar så jag är inte så sugen på att gå ut annars kunde jag grejat i trädgården till klockan fyra och sen ridit en sväng. Så hade jag sluppit honom några timmar.
Nu sitter jag i sovrummet med hörlurar och lyssnar på musik. Får vara i fred i varje fall.
Vid lämpligt tillfälle så snart det passar tycker jag du bör ta ett snack med din sambo och slå näven i bordet, löften bryter man inte och sambon vet väl vad du tycker? :confused::yuck:
Att du får smita undan/gömma dig i ditt eget hem är inte schysst enligt mig.

Vid lämpligt tillfälle så snart det passar tycker jag du bör ta ett snack med din sambo och slå näven i bordet, löften bryter man inte och sambon vet väl vad du tycker? :confused::yuck:
Att du får smita undan/gömma dig i ditt eget hem är inte schysst enligt mig.

Jag har sagt ifrån och han vet precis hur jag känner. Men ändå gör han såhär! Blir tokig! Han vill inte säga nej när kompisen tjatar.. Världens sämsta ursäkt enligt mig.

Nu är solen framme så jag ska nog gå ut och gå en runda. Sen blir det symaskin, då får jag vara i fred.

Hade jag varit din sambo hade jag gjort en minimal överlämning. Dvs tillräckligt för att inte bli beskylld för att ha saboterat men definitivt inte gått den där extra milen. Jäkla fjantfasoner av chefen rent ut sagt. Idag är det inget konstigt att byta jobb, det är få som jobbar på samma ställe hela arbetslivet.

Som vanligt är det ju inte chefen det drabbar om Sambon gör så. Han vill ju inte sätta någon annan i klistret men han gör inget extra nu, Han gör det han måste typ och slappar resten av dagen :D

Jag har sagt ifrån och han vet precis hur jag känner. Men ändå gör han såhär! Blir tokig! Han vill inte säga nej när kompisen tjatar.. Världens sämsta ursäkt enligt mig.

Nu är solen framme så jag ska nog gå ut och gå en runda. Sen blir det symaskin, då får jag vara i fred.

Jag hade om det pågår för länge och många gånger allvarligt funderat på om jag hade velat leva med en person som så totalt struntar i mitt mående för sin eget nöjes skull. Mycket dåligt tycker jag. :(

Jag hade om det pågår för länge och många gånger allvarligt funderat på om jag hade velat leva med en person som så totalt struntar i mitt mående för sin eget nöjes skull. Mycket dåligt tycker jag. :(

Det händer inte särskilt ofta, det här är första (och sista!) gången han gör så sen jag sa till sist.
Alltså, jag förstår att de vill umgås. Och jag förstår att de hellre är här (vem vill inte vara här liksom) men jag kan inte hjälpa att jag tycker så illa om honom! Jag är ingen människo-människa så det här med lite krävande personer tar knäcken på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar