Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnar bilen på verkstaden för att byta kupefilter, promenerar hem till svärföräldrarna och umgås i 4 h, promenerar tillbaka och då har han inte hunnit det fortfarande. Suck! Hade dessutom bråttom hem då jag skulle möta upp köparna till vår bostad så kunde inte vänta på att han fixade det. Nåja, fick iaf en god lunch och trevligt sällskap!

Måste bara visa en bild på den nya fina medryttarhästen. :love: Syns kanske inte på bilden men är en American curly.

Bifogade filer

• moon3.webp
    moon3.webp
    101,8 KB · Visningar: 54
Nej verkligen inte. Kan du hinta att du stöttar honom i nejsägandet om han känner att han behöver?

Jättebra idé @sthu orkar du vara den 'elaka' som sambo kan skylla på? Dvs, ja det vore trevligt men min sambo är emot det så vi kan tyvärr inte ses hemma hos mig. Ungefär som man gjorde när man gick i skolan, en kompis ville göra något du inte ville och man skyllde på mamma eller pappa :angel:

Har köpt lite DNA-test från Family Tree DNA men var inte så intressant som jag hoppades på. :p Visste redan att jag mestadels har rötter från Finland.
Det är väl lite risken man tar, att det kanske inte blir så spännande som man hoppas på.... Men, men friskt vågat.... :D Fick du några träffar/matchningar med namn (kontaktuppgifter)?

Ja, det är väl mest Nikita jag utgår från. Häromdagen behövde jag verkligen stöd i form av gos och hon gick la sig på sin låda på garderoben. Att känna av när jag är nere är inte hennes starka sida. Sedan struntar hon verkligen totalt i min vrede/panik när hon går på mina grenuttag, elen går, min recory sabbas och jag får springa ut med stege för att klicka upp säkringen. Att smita ut då så jag får jaga katt i trapphus just när jag är frustrerad till max är hon inte heller empatisk för. :meh:

Det är kampanj på DNA-test hos ancestry just nu. Jag tror att jag ska beställa (nyfiken i en strut :D) !

Eftersom jag är adopterad från en annan kontinent (Korea) vore det kanske lite intressant att veta var jag hör hemma genetiskt. Särskilt som jag ser mongolisk ut. Vem vet, jag kanske rentav är släkt med Djingis Khan, han har ju världens flesta avkommor så det kanske ska en del till för att inte vara avkomling. :up:

Var och handlade, naturligtvis valde jag exakt fel tid med alla stressade fredagsmänniskor som körde runt med enorma berg i vagnarna. Ack!

Hur kan man handla så mycket när jag skulle dit och handla yoghurt och gurka till tsatsiki :confused: Men inget godis eller läsk eller chips! Så hurra för mig. Dock sorbet men det måste/vill jag ha hemma. Köpte dessutom den vansinnigt goda Proviva björnbär/hallon utan socker och kände mig genast mycket nyttig :cool: Även om fan trot att det är sockerfritt. Högreven är helt ok fortfarande, var lite orolig att den legat i kylen för länge sedan den togs ut. Men ska nog göra den imorgon, inte riktigt läge att köra 8 timmar nu känns det spontant som. Dessutom frysta kycklingfiléer så nu blir det både fajitas och stirfry.

Som grädden på moset så fick jag ett mycket positivt samtal medan jag handlade vilket kändes som en riktig lättnad. Så allt som allt en bra dag. Katten sover i solen - långt från mina grenuttag och jag sitter och knattrar på datorn och spammar buke :angel:

Rätt ordentligt försenade tåg så vi hoppade på ett annat tåg till örebro hahaja
Hem kommer jag och mina kollegor men inte så fort

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon