Tackar!Grattis på din dag @Tranan !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tackar!Grattis på din dag @Tranan !
TGrattis @Tranan
Grattis från mig medT
Tackar!
TackarGrattis @Tranan
Jag har flera sånna kvinnor i min närhet (släkt till släkten), som också bytt namn på exempelvis instagram till motsvarande saker. Däremot har jag aldrig sett en pappa göra samma sak. Varför är det just kvinnan som "försvinner" bakom titeln mamma?Precis. Jag har en (fd?) vän som genomgått en sån förändring. Hon bytte tom från sitt eget namn på insta till "(barnets namn)mamma". Det är ganska långt från mig själv så det känns som om vi inte har något gemensamt längre. Folk tittade lite snett på mig när jag var föräldraledig och sa att jag ville jobba. Jag var faktiskt inne på jobbet lite nån gång.
Och jag funderade på varför ni hade larmknappar i stalletAlla hästarna är fodrade och utsläppta, boxen mockad, ny halm inlagd, vattnet påfyllt, kraftfoder blandat, nya höpåsar fyllda och placerade på rätt platser, hela stallet är noga sopat, lampknapparna rengjorda och egna hästen har fått extra uppmärksamhet.
Plus att jag hunnit åka hem och äta frukost. Det känns som att det är en sån där dag då det är risk att göra alldeles för mycket på lite för lite energi, men nu när stallet är klart för stunden (ska ta in ikväll också) så ska jag försöka ta det lugnt en stund.
Jag har flera sånna kvinnor i min närhet (släkt till släkten), som också bytt namn på exempelvis instagram till motsvarande saker. Däremot har jag aldrig sett en pappa göra samma sak. Varför är det just kvinnan som "försvinner" bakom titeln mamma?
Kanske borde byta mitt instanamn till "KakansMatte" och börja lägga upp bilder på vad katten gör i tid och otid, men jag tror inte att så många skulle förstå min sarkasm .
När vi fortfarande låg inne på sjukhuset dygnet runt sa sambon att han funderade på att försöka jobba 1-2 dagar i veckan, reaktionen han fick på det från omgivningen var "ja det är nog bra att komma ut lite och göra något annat". När jag sa att jag skulle iväg till stallet eller hem och mata katterna fick jag istället frågan om ingen annan kunde ta hand om djuren nu när saker och ting var som dom var
Mina föräldrar hade inte tid att vara med ossJa att se båda lika mycket tror jag absolut är jätteviktigt! Och att man finns där, ifall dom vill att man ska åka med och titta. Jag hade nog känt annorlunda om min mamma inte velat ha med mitt intresse att göra alls, om hon liksom undvek det. Nu var det ju ändå så att hon red lektion samma dag som mig i början (men några timmar senare, så jag brukade stanna kvar i stallet och kolla på hennes lektion), på en av de första tävlingarna deltog hon också och en helg varannan månad hade hon stalltjänst där jag brukade vara med. Jag har nog aldrig känt att hon valde bort mig eller inte ville vara med, däremot har jag förståelse för att hon hade och har en egen fritid.
Pappa däremot har nog bara sett mig rida vid ett enda tillfälle, trots att jag varit aktiv i 20 år. Helt ointresserad av mina intressen och har bara ögon för sitt garage. Jag har bjudit in honom till tävlingar och han har haft massor med chanser att se mig i sadeln men aldrig tagit dom. Hade vi haft en närmre relation så hade jag säkert tyckt att det var jobbigt, men jag känner mer att det är hans egen förlust. Mina syskon på hans sida har inte haft något intresse för sport/liknande, så det har inte blivit någon särbehandling där han prioriterat deras intressen över mina. Kanske kommer han sitta på ålderns höst och ångra sig, men jag hade inte kunnat göra något annorlunda (om jag inte börjat med folkrace då ).