Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har flera sånna kvinnor i min närhet (släkt till släkten), som också bytt namn på exempelvis instagram till motsvarande saker. Däremot har jag aldrig sett en pappa göra samma sak. Varför är det just kvinnan som "försvinner" bakom titeln mamma?
Kanske borde byta mitt instanamn till "KakansMatte" och börja lägga upp bilder på vad katten gör i tid och otid, men jag tror inte att så många skulle förstå min sarkasm ;) .

När vi fortfarande låg inne på sjukhuset dygnet runt sa sambon att han funderade på att försöka jobba 1-2 dagar i veckan, reaktionen han fick på det från omgivningen var "ja det är nog bra att komma ut lite och göra något annat". När jag sa att jag skulle iväg till stallet eller hem och mata katterna fick jag istället frågan om ingen annan kunde ta hand om djuren nu när saker och ting var som dom var :banghead:
Jag vet faktiskt en som heter *****pappa på insta :D

Njuter av solen
Och kaffe såklart

Bifogade filer

• IMG_20180414_123646.webp
    IMG_20180414_123646.webp
    255,9 KB · Visningar: 8
Jamen dåså. Vad knorrar du om? "Lära sig mer om..."
Och inte särskilt många, faktiskt. Skillander mellan personer och hur kön bemöts fungerar i samhället kanske, men inte mellan könen generellt.
Men never mind!
Jag trallar vidare!
Grattis Tranan!!!

:bump::banana:🐷
Grattis på födelsedagen @Tranan :bump:
Grattis på födelsedagen @Tranan !
images
Tack så mycket för alla gratulationer,

Får påbörja mitt projekt imorgon istället :( Men förbereder och gör undan en massa annat, så att jag verkligen kan fokusera på det hela dagen imorgon :)

Och jag funderade på varför ni hade larmknappar i stallet :nailbiting:

:D
Det kanske vi borde skaffa! Ena hästen hoppade nämligen ut i hagen idag (genom den öppna grinden). Det var lerigt vid grinden och hon ville inte gå i det, så enligt hennes logik skulle hon exakt till den punkt där jag stod, för där var det nog torrt? Resultat: jag höll på att ramla i leran när ett jäkla åbäke kom farande och landade på min hälsena, och det var exakt lika lerigt där som en halvmeter ifrån :meh:

Mina föräldrar hade inte tid att vara med oss
Vi cyklade tidigt själv till stall mm
Först när vi skaffade egna hästar började pappa vara med och köra mm
Sen när vi skaffade gård blev ju alla delaktiga på nåt sätt
Men jag anser mig inte övergiven av mina föräldrar för det
Jag uppmuntrade tidigt min dotter att bli självständig till hennes pappas stora fasa.
Där tror jag att vi hart det viktigaste, att man inte känner sig övergiven eller bortprioriterad. Det är ju svårare i @Snurrfian s fall där föräldrarna hängde med systern på aktiviteter

Där tror jag att vi hart det viktigaste, att man inte känner sig övergiven eller bortprioriterad. Det är ju svårare i @Snurrfian s fall där föräldrarna hängde med systern på aktiviteter
Ja det gjorde ju inte våra
Det var rätt likvärdigt gällande hur de följde med
Pappa.vägrade åka med på.tävlingar för han blev vansinnig på hur spöet användes på många ponnier

Om jag bytte namn till Nikitas_Matte på sociala medier tror jag inte en, heh, katt skulle bli förvånad. Dessutom har katten ett instagram konto men inte jag. FB däremot är det än så länge bara jag i familjen, twitter har ingen av oss. :D

Intressant, när jag kom (adopterad) så slutade de flesta av min mammas vänner att kalla henne XXX utan började kalla henne MJ mamma eftersom jag tydligen var det enda hon pratade om. Som relativt högt anställd inom ett expanderande område i statsförvaltningen känns det som hon borde haft betydligt intressantare samtalsämnen :meh: Nu började hon jobba mer eller mindre direkt efter att jag kom eftersom det här med föräldraförsäkring och anknytningsdagar inte direkt var så utbyggt på den tiden.
Jag skulle behöva en hel hög med konton. Ett var till Boll, Kakan, Fisken, sparven och hästen. Kanske kan ha ett för sambon också? :angel: Det är nog enklast att bara låta dom fortsätta att dyka upp vid tillfälle under mitt eget användarnamn tror jag :D . Följer dock konton där ett djur är huvudpersonen, men inga motsvarande för folks barn (och tycker inte att man ska ha offentliga sånna heller, det är ju trots allt blivande vuxna personer det handlar om).
Kanske borde regga sparven som användarnamn här på buke och logga in en gång om året tills hon är gammal nog att börja skriva själv :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar