Leende hundar?

Sv: Leende hundar?

Jag fick ett samtal på jobbet en gång av hyresvärden "Jag har en elektriker som måste komma in där du bor, men han vågar inte gå in"

Tro fan det, Därinnaför kompostgallret stod dobermantiken överglad av besök från en stor skäggig karl. Så hon visade glatt upp hela garnityret i ett jätteflin.
Brevid står rottisunghunden och hoppar jämfota och morrar som cujo i glädjen över att få en ny lekkamrat.......

Hundar behöver inte alls vara agressiva för att fungera bra som vakthundar *s*
 
Sv: Leende hundar?

Det har jag också varit med om. Men i mitt fall handlade det om två små och mycket snälla Papillons. De väger 3 kg vardera.

I min hall låg en lapp om att de inte vågat gå in utan ville komma någon dag då jag var hemma istället.:D
 
Sv: Leende hundar?

Haha, jag skulle nog oxå hålla mig undan i det fallet, om jag inte visste bättre. :D


Minerva; Helt underbart! :D
 
Sv: Leende hundar?

ja, jag skulle aldrig låta nån gå in utan att jag är hemma, oavsesett hur snälla mina hundar är. Men det var nåt akut de var tvungen att åtgärda.
 
Sv: Leende hundar?

*kl*

Min kommer oftast in med ett flin på morgonen.
Sen får man en boll i huvudet, och vet att det är dags att gå upp.
 
Sv: Leende hundar?

Vår wachtelhane har för vana att "le". Dvs blotta tänderna när han ska pussas eller kramas eller busa.
Jag har fått veta att wachtlar ofta gör så, pga av att vi människor ofta "blottar våra tänder" innan vi leker med eller pussar en hund.
Men männskor med dålig hundvana, brukar skygga undan när han gör å, för dom tror att han bli aggressiv. (även fast han viftar på svansen och resten avkroppsspråket bara utstålar glädje.)

Någon annan som har hund som ler?
Kan man träna bort det eller ska man låta folk bli rädd för honom?

Mina greyhounds ler också. Jag tycker det är jättehärligt!:)
 
Sv: Leende hundar?

Min jämthundstik ler!
Jag tycker det är jätteroligt och sött, men man märker att mindre hundvana personer ryggar tillbaka och undrar försiktigt om "hunden är arg?"

En kompis till mig har också leende jämthundar, kanske är det rasrelaterat?

Dock har vi även en wachtel och hon ler inte.
 
Sv: Leende hundar?

Hittade en bild på mors jycke Fimpen som har ett vackert leende..

%7BCE2379DD-2392-4583-8C26-9FFDE081071E%7D.jpg
 
Sv: Leende hundar?

Killens wachtel gör så, men det är oftast när han blir påkommen med att göra nåt dumt:D Det är väl ett sätt att visa undergivenhet?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 747
Senast: AnneB
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 634
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Våra tonårspojkar var borta några timmar, och så kom dom hem. Hundarna blev som vanligt glada och sprang och hälsade. Sedan kom Ziggy...
Svar
16
· Visningar
3 358
Senast: Blandrastik
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 529
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp