Ledsen fodervärd

Sv: Ledsen fodervärd

Jag har också hyrt en lägenhet när det efter ca 1 v damp ner ett brev från kriminalvården.....

Det visade sej att det inte var till mej utan föregående hyresgäst så jag ringde det nummer som stod i brevet och sa att jag råkat öppna brevet som inte var till mej och undrade vad jag skulle göra....

Den jag pratade med var jättetrevlig och sa att jag skulle skicka tillbaka brevet till dom så skulle dom lägga det i ett nytt kuvert och skicka det direkt till Kumla för det var där han satt för bl.a. mord m.m.......

Så mitt råd till TS är att kontakta KFM och Skattemydnigheten för kontroll om dom söker honom.....

Läste igenom hela tråden och undrar lite över hur det ha gått med TS. Detta är ju en mycket tråkig händelse du ha hamnat i.

Tråkigt att sånt händer! Men du måste ju kunna prata med polisen eftersom att du inte får tag på ägaren. Polisen har ju rätt att ta emot hästen. Hoppas det läser sig

Jag tycker det låter som att han inte vill ha hästen. Kontakta myndigheter o hör med dem hur du skall gå tillväga. Risken är att de har "så mkt annat att göra" att ditt bekymmer hamnar långt ner på listan. Skriv ett rekommenderat brev till honom, hans bokföringsadress hittar du på www.birthday.se. Om han inte finns på eniro. Alternativt till hans föräldrar, men är han över 18 så kanske det kvittar. Osäker på det.
Sen till hästen. Skulle det vara så att han inte hör av sig o du står där med hästen, är bästa alternativet förmodligen att ta bort den, kontakta annars SHV o se om de kan ta emot den.

Om detta nu skulle bli fallet måste du spara ALLA dokument som visar att du faktiskt försökt få tag på honom. Ta kopior på allt!
Lycka till!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Cina B
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 928
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar