Sv: Lättfödd i kyla
Jättebra idé!
Vilka vi? Jag trodde inte att man fick ta upp vad ngn annan hade svarat - tyckte jag lärde mig det nyss - men strunt samma..
Det är klart att ni jämför. Hur kom morötter och annat annars med i tråden?
Vad menar du?Det handlar fortfarande inte om vad som vi anser vara rätt, utan vad som är/ kan vara rätt i specifika fall.
Om man är rädd om sin häst som kanske dessutom är IR, överviktig o inte går ner trots idoga försök- kanske man ska ta reda på fakta.
SLU kanske vet.
Jättebra idé!
Menar du att det är olämpligt för hästar att äta ensilage dvs ett blött silage? Varför är det så?Som tur är är det troligen inte så många som ger sina ensilage. Ja det är inte längre ett hösilage när det har fått processa som ett blötare gör.
Om det luktar illa så håller jag med dig. Ett sådant ensilage ska man inte fodra varken hästar eller kor eller andra djur med. I så fall har det säkert bildats smörsyra eller annat otrevligt. Men jag antar att vi hela tiden diskuterar ensilage av bra kvalité?Gå in i ett stall/ ladugård där ensilage serveras o känn den fräna stanken.
Vi jämför inte ensilage med morötter, utan frågar om det inte påverkas alls av att frysas. Själva strukturen.
Vilka vi? Jag trodde inte att man fick ta upp vad ngn annan hade svarat - tyckte jag lärde mig det nyss - men strunt samma..
Det är klart att ni jämför. Hur kom morötter och annat annars med i tråden?