Låter ni hundar slicka er i ansiktet?

Inte hundar i allmänhet. Jag tycker hundandedräkt inte luktar så värst gott. Antar i och för sig att det hade varit annorlunda om jag haft någon närmare relation med en hund.

I och för sig låter jag mitt barn pussa mig även när han har ätit typ, vitlök. Och det brukar vara en ganska blöt historia det med :D

Vår egen hund får gärna pussa mig i ansiktet när hon inte löper. Det är nämligen ända gången som hon övht slickar sig själv, annars gör hon inte spnt

Jag gör det inte, tycker det är äckligt, även när jag ser på filmklipp med hundar som slickar folk i ansiktet.

:yuck:

Nej, jag får en allergisk reaktion av det om hon är i närheten av munnen. Men äckligt, nej. Min hund äter inte så äckliga saker att jag inte skulle kunna leva med det annars.

Jadå, det får de! Terriern är väldigt pussglad och har lyckats slå en flisa ur min framtand en gång, det var mindre roligt. När shiban någon gång om året ger en puss på kinden känner man sig speciell.

Varför har du ett behov av att uttrycka äckel om andra människor/deras vanor?

Varför är det viktigt för dig att de vet att du tycker att de är äckliga?

beror på vad du menar med "slickar". För mig är det stor skillnad på att få en eller några pussar eller att bokstavligt talat få ansiktet uppätet :p
Min hane gör nämligen helst det sistnämnda och gärna så ofta som möjligt, Ibland får han det men oftast inte. Inte för att jag skulle tycka det är äckligt utan för att man blir så blöt i ansiktet då.

Mina andra två är snålpussare och får man en puss av dem så känner man sig nästa priviligerad :love:

Pussar inte andras hundar.

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 075
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 614
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 068
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka