Låta broddarna sitta i?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Låta broddarna sitta i?

många bra frågor du har ställt, bra formulerade, man tar inte illa upp alls..

jag har inte heller sagt något om is. jag pratar om packad snö.

och ja, hästen sjunker ner i nysnön på bilden, men det är packad snö under nysnön också, ingen markkontakt alltså

jag har inte heller sagt något om is. jag pratar om packad snö.

och ja, hästen sjunker ner i nysnön på bilden, men det är packad snö under nysnön också, ingen markkontakt alltså

Ajaj, nu glömde du nämna att det lika väl kan vara isgata/ispöl under nysnön med. ;)

Nu får du ju ge dig.
Ja ja men hal yta som hal yta.
Hur tycker du jag skulle kunna se de på bilden??

ja precis :rofl:

nä nu ska jag sova, insåg just att det är mindre än sex timmar till jag ska upp.. :eek:

godnatt,
man ska inte argumentera med idioter, det blir så lätt att man blir neddragen till deras nivå! :idea:

Kom på att det finns faktiskt gummimattor som är fårade, att köpa. Dessa har vi på spolplatsen. De är mjuka, hästarna sjunker ner med brodden och därför blir det ingen felbelastning. Dem kan man lägga ut över hela stallgången så slipper man härja med att ta av och på brodden jämt och ständigt. Och så en rejäl bädd i boxen.

Du behöver inte vara så agressiv.
Å börja inte prata travhästar med mig. Jag är INTE ett fan av travsporten..
Bara för att de sprungit in miljoner betyder inte att de mår bra av att vara broddade hela tiden....Men inget som bekommer mig, jag gör som jag tycker e bäst o ni gör som ni tycker e bäst.

De springer inte in pengar om de inte mår bra, lika lite som dina hästar inte hoppar bra om de inte mår bra..

Jag förstår inte dina trådar alls, du skriver vad du tycker är rätt o tycker nån annan något annat så får de tycka det enligt dig.
Vad är då meningen med dina trådar?
De kommer ju inte längre än att du ska hävda din åsikt?

Eftersom du i den här tråden mer eller mindre nedvärderar folk som inte broddar ur till natten, ser oss som någon form av onda människor.

EN häst ja. Du tror inte att risken för fläk/halkskador är större än att man faktiskt en gång fått avliva en häst pga broddskador?

Och jag har INTE sagt att man INTE ska använda broddar ute......*suckar*:(

så här skriver du i din trådstart:

Jag läste en gammal tråd om broddar och kom då att tänka på att jag har hört många som broddar sina hästar när de skos (vintertid) och sen låter de sitta i hela tiden. :mad:
För mig är det helt oacceptabelt att lämna hästen broddad.:devil:
Jag skulle aldrig göra det, skulle ni?:)
Betyder inte det även i hagen? Alltså lämnad= ej under kontroll och uppsikt??

Verkar som om det finns lite olika åsikter i den här frågan

Om du har läst hela tråden så vet du vad som KAN hända inte säkert att de gör igen men de KAN o de räcker för mig...

en gammal bekant till mig förlorade sin kusin i en bilolycka, de blev påkörda från sidan, hande han inte haft bälte hade han överlevt, men nu hade han bälte och blev ihjälklämd..
hade han inte haft bälte hade han blivit knuffad till förarsätet och ööverlevt..
så min gamla bekant slutande använa bilbälte, även fast det finns statistik på ett bilbälte i 99,6% av fallen RÄDDAR liv..

Jag tänker inte låta mina broddar sitta kvar en av anledningar är att en vetrinär /elitryttare i dressyr sa åt mig på sommaren när jag bara hade skyddsbroddar i mellan tävlingarna att jag skulle ta ur dem pga. belastning ev, "rev" skador.
Men alla gör som de själva vill.

åh, är det den här "Gudall Smäkti Geallvetande" som man ser på TV hela tiden? eller är det bara en människa som kan ha fel precis som alla andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 333
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka