Sv: Låta bebis skrika eller?
JAg tycker att det är för tidigt att försöka lära en 8 veckors bebis att sova själv...
Har inte läst alla inlägg med såg att några delade min åsikt.
En 8-veckors bebis vill ha närhet, och ska få ha den närheten.
Bägge mina har vid den åldern fått somnat hos mig, och kanske fortsatt sova i soffan (vi har sovrummen på övervåningen).
Sonen började vi lägga i egen säng när han var kanske 1½ år, innan det hade han alltid somnat i soffan (praktiskt numer när vi är borta hos folk, han kan somna i vilken soffa som hellst
).
Dottern kändes mogen för det redan när hon var 7 månader, så efter det har hon somnat själv i sängen.
I perioder verkar hon dock ha behövt mer närhet och då har vi stannat hos henne, något som inte har påverkat hennes förmåga att somna själv (hon är ju numer 1 om två veckor).
Låt bebisen vara hos er.
Om ni inte vill ha i soffan, lägg i vagnen då, eller vagga till söms i vagnen och låt bebisen tex sova i den på natten om det funkar!! (om det inte går att lyfta över bebisen till sängen)
Sonen, 4½, kan sen även nu i perioder komma över till oss på natten och "tanka trygghet", för oss känns det helt rätt att kunna vänta in barnen och deras mognad.
Tycker att så många verkar stressa med att få barnen stora och "sjävständiga", det är ju något bebisar inte behöver vara!!
MEN det är bara ni som vet hur eran son är, så det är bara NI som kan avgöra om det är rätt för ER!