Låt oss prata om Myndighetsutövning

Är du säker på att det är statlig väghållning i det där hålorna? Jag menar nyss hävdade du ju att regioner är väghållare. Och om det nu skulle vara värst där staten är väghållare vad säger att det blir bättre om staten dessutom får kollektivtrafiken?
Det är länsvägar med nummer.
Sådan som förut låg på länet enligt mina utdaterade minnen.

Jag tror att det vore bra om kostnaderna som den dåliga vägen orsaker hamnar på samma budget som skall laga vägen.
Så att inte kostnaden bara bollas över till någon annan av skattebetalarnas plånböcker.

Liknande trådar

Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Cambrie
·
Samhälle Vad tycker ni om det? Själv tycker jag det är ganska förkastligt att hänga ut brottsoffer och vittnen med namn som en del poddar gör...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
5 317
Senast: Lobelia
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Görel
·
Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 608
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar