Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker observationen 400:1 är orimlig och osund och tycker att 2:1 skulle kunna vara rimlig. Inte ifrågasättande av närhetsprincipen som sådan.
Menar du att någon ska gå in och styra medierna och vad de rapporterar?

2:1 skulle vara osunt i mina ögon, tidningarna kulle vara extremt välfyllda av diverse katastrofer i andra länder som folk till slut blir helt immuna emot.

Närhetsprincipen handlar ju om allt, inte bara terrorbrott.

Att vara häktad, särskilt med fulla restriktioner, är definitivt jobbigt. Om han, eller andra häktade, ångrar sig vill jag däremot inte uttala mig om. Inte heller stycket om IS-sympatisörer.
Men precis, varför i hela friden spekulera om det?

Dessutom lutar det starkt åt psykvård istället för anstalt för honom, baserat på vad polisens kommenderingschef sa i Agenda häromkvällen.

Men precis, varför i hela friden spekulera om det?

Dessutom lutar det starkt åt psykvård istället för anstalt för honom, baserat på vad polisens kommenderingschef sa i Agenda häromkvällen.

Minns jag rätt är det redan nu bestämt att han ska genomgå en P7:a. Troligen kommer det väl göras en stor sökning också.
Ingen större brådska dock med tanke på hur lång tid utredningen lär ta.

Vem pratar om en död hund? Som jag skrev ännu en gång högre upp handlar detta om ETT HELT ANNAT FALL av falska rykten sär en tjej i flera hundgrupper påstod att en 19 årig tjej dog och att hennes hund nu var herrelös. Detta hade INGET med den mördade hunden att göra.

Varför så arg och otrevlig? Jag har inte läst varje inlägg i tråden och svarade eftersom @vallhund taggade mig. Chilla!

Alltså trodde inte det här hade påverkat mig så mycket men blev nyss vittne till vakt/polis-jakt på nk. Hör bara skrik och ser vakter springa. Instinktivt får jag typ puls 2000 och försöker ta skydd.

Konstigare saker har man väl läst i den här tråden? Du får tycka att jag är konstig, inte mitt problem.

Men vad exakt syftar du på när du postar såna här rena antaganden/spekulationer ?

Vad är det du vill ha sagt när du gör det ?
Vad är det för antaganden ang Breiviks vistelse i fängelse osv du gör ? :confused:

Det var min avsikt med kommentaren och att adressera dig . Förklara jättegärna .

Senast ändrad:
Åh nu har anhöriga till ett av offren postat i en hundgrupp på FB. "Nu har hunden Donna förlorat sin matte som bara blev 19 år..." och så en bild på dem. Så jävla sorgligt. 19 år. Då tog jag studenten, skulle flytta till England för att börja drömutbildningen, hade första riktiga pojkvännen... Skitvärld. Kan inte ens föreställa mig vad hennes familj och vänner går igenom.

Maken kom i alla fall hem efter en lååång promenad med hamburgarstopp på Söder. Han slocknade direkt i soffan. Bästa snarkningarna. :heart
@Twihard syftar på ovanstående, antar jag.

Fy vilken otrevlig stämning. Min son var på besök i Stockholm den dagen och gick på stan precis då. Det gör mig helt skakad. Han är min enda unge och på något sätt har jag räknat med att ha honom kvar och att tänka något annat känns bara vidrigt.
Jag tycker inte alls det är konstigt att jag tänker på detta hela tiden och att jag tänker mer på det än ett krig i mellanöstern. Men snyftkalas?!

Ja huvva vilken gräslig tråd detta blivit. Jag förstår ditt tankesätt helt klart. Den ena sorgen utesluter inte den andra. <3 I'm over and out.

1,5 miljoner på gatorna i Paris efter Charlie Hebdot jämfört med några tiotusen i Stockholm. Om man nu ska värdera reaktion efter antalet döda (vilket jag SJÄLVFALLET inte tycker att man ska) så var det väl fransmännen som överdrev?

Du tror inte att det är så att man reagerar på händelsen och angreppet som sådant och inte blir dubbelt så ledsen om 8 dör jämfört med 4?

Med överreaktion menar jag inte manifestationer om ett öppet samhälle. De är alltid välkomna.

Jag menar bestörtningen, oron, rädslan och den fortsatta rappporteringen över dådet som inte står i proportion till den egentliga händelsen. Men jag tror jag fått fram mitt budskap och har tagit nog med plats i tråden.

I verkliga livet har jag inte mött liknande reaktioner på mina reflektioner som här. Alls. Kanske var det det onödiga (provokativt och felriktade) ordet snyftkalas som var problemet, det har jag inte använt i andra samtal.

@Niyama

Vad baserar du detta på ?
Människor blir inte traumatiserade enligt din teori om du korrekt avser begreppet "traumatiserad" .

Till en viss gräns ja. När det blir för mycket kan folk istället bli "traumatiserade" fast de inte ens varit i närheten (eller haft närstående i närheten osv). Informationen blir dessutom svårare att ta till sig när den är uppblandad med så mycket totalt onödigt.

Till en viss gräns ja. När det blir för mycket kan folk istället bli "traumatiserade" fast de inte ens varit i närheten (eller haft närstående i närheten osv). Informationen blir dessutom svårare att ta till sig när den är uppblandad med så mycket totalt onödigt.

Absolut, jag syftade nu på främst samma dag. Förutom fredagen tyckte jag inte det var ändlösa sändningar där samma information gick runt runt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar