Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Att polisen gjorde det absolut enda vettiga, dvs måste stänga av som de gjorde, verkar väl rätt osannolikt? Det är väl sällan man står så helt utan alternativ i så komplexa situationer? Det där dådet i tunnelbanan i London, jag vill minnas att jag har läst att några få stationer stängdes av då, tex.)
Du har verkligen ingen aning om hur central T-Centralen/Centralstationen är i Stockholms spårtrafik?

@Twihard syftar på ovanstående, antar jag.

Ja jäklar, jag insåg senare att det var någon idiot som bara spred påhittad dynga. Alltså vem fan GÖR en sån grej? Vem hittar på att en person avlidit i ett terrordåd för att få uppmärksamhet på Facebook...?! Så fruktansvärt fult och bisarrt. Nog för att jag kanske borde varit lite mer källkritisk och inte spridit det vidare, men jag antog väl att ingen skulle hitta på en sån historia... Suck. :banghead:

Senast ändrad:
Alltså fråga polisen. För oss är det ju jättelätt att se att det hade räckt att de plockat in terroristen himself omgående, helst redan från förarhytten och sedan hela insatsen kunnat avbrytas så att de kunde fortsätta sin fredagsfika.

Fast det kanske var lite mer komplicerat än så när de var mitt i skeendet?
Javisst. Och jag är inte alls tillräckligt intresserad av polisarbete för att grubbla många minuter över det där.

Det är bara en liten aning konstigt att tydligen väldigt många kan bedöma polisens arbete, medan jag naturligtvis inte kan det. Men vad vet jag om vad andra kan.

Det är bara en liten aning konstigt att tydligen väldigt många kan bedöma polisens arbete, medan jag naturligtvis inte kan det. Men vad vet jag om vad andra kan.
Fast du behöver inte ta det med mig, jag har bara sagt att det antagligen var lite mer komplicerat än vad det kan te sig i efterhand. Att många har berömt polisens arbete tror jag mig inte ha sagt något om.

Fast du behöver inte ta det med mig, jag har bara sagt att det antagligen var lite mer komplicerat än vad det kan te sig i efterhand. Att många har berömt polisens arbete tror jag mig inte ha sagt något om.
Nejdå, men du högg på min kommentar om polisen, inte på jublet.

Inför det här jublet över polisen känner jag mig minst sagt frågande.

Nej, jag har inte påstått att du har sagt vare sig bu eller bä om polisens arbete. Det minns jag inte om du har. Men väldigt många har sagt att det var "fantastiskt" och rört delat bilder med blomsterbehängd polisbil. Jag har inte sett någon skriva "Men hörni, var det verkligen fantastiskt det där, vad bygger ni det på?".

Ärligt talat så fattade jag inte det här med alla blommor på polisbilen, men jag vågade inte kommentera det. Alltså jag är glad och tacksam över mycket polisen gör i hela landet, men så vitt jag vet gjorde de sitt jobb vid dådet och det hade väl varit bedrövligt om de inte gjort det? Sen hur bra allt sköttes vet inte jag mer än det involverade berättat om, det lär väl utredas i efterhand vad som fungerat bra och mindre bra.

Nejdå, men du högg på min kommentar om polisen, inte på jublet.

Inför det här jublet över polisen känner jag mig minst sagt frågande.
Högg och högg. Jag reagerade på att det lät som att du tyckte att du visste mer om polisen hur deras jobb borde ha skötts. För mig var det häpnadsväckande.
Om någon kommit in här och jublat över polisen så kanske jag hade haft något att säga den också.

Ärligt talat så fattade jag inte det här med alla blommor på polisbilen, men jag vågade inte kommentera det. Alltså jag är glad och tacksam över mycket polisen gör i hela landet, men så vitt jag vet gjorde de sitt jobb vid dådet och det hade väl varit bedrövligt om de inte gjort det? Sen hur bra allt sköttes vet inte jag mer än det involverade berättat om, det lär väl utredas i efterhand vad som fungerat bra och mindre bra.
Vågade inte, nej, jag förstår verkligen det.

Nej, hur bra det hela sköttes kan man ju inte veta, man vet ju inget om de möjliga alternativen.

Det jag har tänkt på är att såvitt jag minns så har inte de här lastbilsterrordåden följts av fler dåd i direkt anslutning, vilket väl rimligtvis underlättar avsevärt för polisen.

Men snälla ni, hur många gånger ska jag behöva be er uppföra er med respekt mot varandra?

Man får tycka att någon har åsikter som är helt uppåt väggarna men man måste fortfarande uppföra sig vettigt och avstå från tillmälen!

Nu åker kvasten fram igen men det är sista gången, nästa gång stängs tråden och det vill jag inte.

Och diskussioner om poliser och no-go-områden hör inte hemma i den här tråden.

/mod

Högg och högg. Jag reagerade på att det lät som att du tyckte att du visste mer om polisen hur deras jobb borde ha skötts. För mig var det häpnadsväckande.
Om någon kommit in här och jublat över polisen så kanske jag hade haft något att säga den också.
Det finns rätt mycket jubel över polisen i tråden. Jag vågade inte kommentera det först, men jag har tänkt på det sedan det började dyka upp. Inte bara här, men även här.

Jag förstår faktiskt inte vad som är problemet att polisen får uppskattning för att de sköter sitt jobb, som omväxling till all skit de får när de sköter sitt jobb. Konstigt, jag ser inte att det gnälls att folk lägger blommor eller att det hölls en tyst minut, för det var ju ändå ingenting värt att uppmärksamma, folk envisas ju med att dö hela tiden.

Jag förstår faktiskt inte vad som är problemet att polisen får uppskattning för att de sköter sitt jobb, som omväxling till all skit de får när de sköter sitt jobb. Konstigt, jag ser inte att det gnälls att folk lägger blommor eller att det hölls en tyst minut, för det var ju ändå ingenting värt att uppmärksamma, folk envisas ju med att dö hela tiden.
Jag har ingenting emot att de får uppskattning, jag tycker bara det är lite märkligt med reaktionen på deras arbete precis vid dådet.

Det finns rätt mycket jubel över polisen i tråden. Jag vågade inte kommentera det först, men jag har tänkt på det sedan det började dyka upp. Inte bara här, men även här.
Har inte sett det, jag låg pall i migrän hela dagen i går och hade inte läst hela tråden fram till i går heller. Så jag har alltså inte sett något jubel och avstått från att kommentera det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 070
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar