Senaste bombdådet i Bagdad.
Och hur i hela jäkla havet ska nån fatta att du avsåg det med det luddiga allmänna svaret som dessutom du gav till mig där du tagit med hela mitt jättelånga inlägg som citat ?
Jisses !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Senaste bombdådet i Bagdad.
Finns såklart mod på olika skala, det finns ju annat mod, i det lilla, som kanske egentligen inte tål att jämföras med det mod du tänker på när du skriver i den här tråden. Men likväl finns det.
Fast nu är vi i den här tråden o skriver.
Reagera , självklart. Att reagera 400:1 när det händer i Stockholm mot Bagdad. Inte sunt i min värld.
Jag raljerar inte. Det var en reflektion på just det inlägget som var en förklaring på styrkan på reaktionen. Om det var fel, så var det fel.
Exakt. Det kallas närhetsprincipen och är varken konstigt eller osunt.Varför är det inte sunt? ALLA länder fungerar så.
Det är inte svårare än att anpassa valet av medie till det man vill följa. Amerikanska tidningar skriver knappast om en bussolycka i Sveg - men sida upp och sida ner när lagkaptenen i bygdens fotbollslag omkom i en trafikolycka. Det är inget konstigt. Lika icke konstigt är det att ett terrordåd i Sverige får mer utrymme i svensk press än ett terrordåd i Belgien eller Bagdad.
Alltså förlåt men VA ?
Vad är det du vill ha sagt ?
Varför är det inte sunt? ALLA länder fungerar så.
Det är inte svårare än att anpassa valet av medie till det man vill följa. Amerikanska tidningar skriver knappast om en bussolycka i Sveg - men sida upp och sida ner när lagkaptenen i bygdens fotbollslag omkom i en trafikolycka. Det är inget konstigt. Lika icke konstigt är det att ett terrordåd i Sverige får mer utrymme i svensk press än ett terrordåd i Belgien eller Bagdad.
Man kanske borde läsa inlägg i den tråd man skriver i o inte döma utifrån vad o hur någon brukar skriva i andra trådar?Som regel följer skrivsätt och formuleringssätt med nicket.
Sant eller falskt? @tornblomma som länkade till bilden skrev att den var tagen av en av hennes vänner som är fotograf.
Att man inte behöver överreagera om -här jag- använder ordet modig på ett sätt som inte anses passa i tråden??, du får läsa från början.
Nej det dröjde 3 timmar till eller så medan flera källor rapporterade som att trafiken var stoppad på polisens begäran.Det står ju att polisen hävde men att störningar kvarstod. Det betyder förmodligen att de inte kom igång direkt när polisen hävt stoppet.
Jag tycker observationen 400:1 är orimlig och osund och tycker att 2:1 skulle kunna vara rimlig. Inte ifrågasättande av närhetsprincipen som sådan.
Ja, mer proportionerliga efter återkommande dåd med många fler offer.
Precis @Twihard den bild jag länkade till är tagen av en bekant till mig. Såg även att fler bilder på hunden cirkulerat. Kan garantera att det inte är fejk varför skulle ngn fejka en sån sak? Hur det gick för hundens husse/matte har jag dock ingen info om
Det kan jag tänka mig är betydligt värre rent mentalt än det låter, han lär nog ha tid att ångra det han gjort mot folk både en och två gånger.Det kan jag. Först blir man gripen och därefter anhållen. Då sitter man i det vi vanligtvis kallar för arresten.
Är man sen häktad sitter man, precis som @mandalaki skriver, på häkte tills häktningen hävs eller domen vinner laga kraft.
Nu har han restriktioner och jag antar att han har fulla sådana. Då har man varken TV, radio eller tidning. Man får bara prata med personal, sin advokat och övriga som jobbar med fallet.
Det kan jag tänka mig är betydligt värre rent mentalt än det låter, han lär nog ha tid att ångra det han gjort mot folk både en och två gånger.
Och livet inne på fängelset kommer nog knappast vara sockersött för den här terroristen senare heller.
Kan inte tänka mig att vi har speciellt många IS-sympatisörer inne på kåkarna. Resten av livet frivilligt isolerad, eller vad tror ni?
Ja, man vet ju aldrig sånt. Med tanke på Breivik så är det mycket möjligt att han snarare blir mer övertygad i sin tro.Att vara häktad, särskilt med fulla restriktioner, är definitivt jobbigt. Om han, eller andra häktade, ångrar sig vill jag däremot inte uttala mig om. Inte heller stycket om IS-sympatisörer.
Jag har öht inte läst något alls eller hört på någon nyhetsrapportering om det du beskriver. Jag följer ingenting på varesig flashback eller FB utan enbart nyhetsmedia i TV, radio och tidningar så det känns inte som det fått någon medial uppmärksamhet utan enbart som vanligt rykten i sociala medier som man inte ska ta på allvar.Vem pratar om en död hund? Som jag skrev ännu en gång högre upp handlar detta om ETT HELT ANNAT FALL av falska rykten sär en tjej i flera hundgrupper påstod att en 19 årig tjej dog och att hennes hund nu var herrelös. Detta hade INGET med den mördade hunden att göra.