Ligger lite efter @kryddelydd i mina svar ser jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan förstå den vinkeln, även om effekten är densamma. Dock är ju inte terrordådet riktat personligen heller mot någon, så från ett personligt perspektiv blir det som en "olycka". Men jag förstår resonemanget kring det, tror jag.
Det är en otroligt stor skillnad i en olycka och uppsåt att döda folk.... ser man inte skillnaden mellan mord och olycka bör man nog se över sin mentala status.
Ja, dt låter lite märkligt, men kanske hade han ett pågående asylärende eller uppehållstillstånd i Sverige vid tidpunkten? Alternativt uppgett falska uppgifter."Deporterades till Sverige" Tillåt mig tvivla på sanningshalten i det påståendet.
Missade du att jag tydligt helt har undantagit "anhöriga/vänner/bekanta" i alla mina resonemang?
Sorgen efter en brorsdotter som tog livet av sig drabbade mig betydligt hårdare än när min mor dog i en oförutsägbar olycka.På vilket sätt? Effekten är densamma. Den närstående är död av en väldigt osannolik händelse. Ändrar sig ditt svar om jag tar bort de rena olyckorna och tar med att man dog som kund vid ett bankrån istället?
Snyftkalas på Stockolms gator......Jag skrev cynisk eller ocynisk. Beroende på hur man betraktar de 4 döda i det fiktiva dådet i Malaysia. De skulle aldrig fått ett snyftkalas på Stockholms gator.
Visst, om de läste här skulle de säkert tycka att "snyftkalas" är en helt okej benämning, eftersom du säger att du undantar dem.
Sorgen efter en brorsdotter som tog livet av sig drabbade mig betydligt hårdare än när min mor dog i en oförutsägbar olycka.
Snyftkalas på Stockolms gator......
Nu får du väl ta en rejäl funderare på hur du utrycker dig. Fyyyyyy
Nja, jag tycker nog inte att det är jag som gör tankevurpan. Att prata om snyftkalas med reservationen att man undantar de närmast berörda håller inte. Invandrare är parasiter men det gäller inte iranier, syrier och finländare liksom.Nu undantog jag dem, så nu blev det en logisk tankevurpa. Om diskussionen här på buke ska föras om dåden i syfte att de anhöriga ska få bästa sorgebearbetning, så är det nog ingen av oss som tillför något positivt.
Min fetning.Vad gör den ena gruppen av 4 döda i ett dåd mer värda att gråta över än den andra gruppen av 4 döda i ett dåd? Jag tog till ett provokativt ord med mening att ställa just den frågan på sin spets. Om någon tog illa upp, ber jag om ursäkt. Jag kan undvika att använda just det ordet och ändå få fram min åsikt.
Jag skulle kunna ta ganska illa upp om en massa främmande människor stod och grät över mina anhörigas död i ett terrordåd som om de kände dem och delade min sorg, trots att de har lika lite med det att göra som skottdådet i Malaysia - som de minsann inte spiller några tårar över.
Lägg av bara. Nu är du extremt låg och jag tror du är mycket väl medveten om det.Vad gör den ena gruppen av 4 döda i ett dåd mer värda att gråta över än den andra gruppen av 4 döda i ett dåd? Jag tog till ett provokativt ord med mening att ställa just den frågan på sin spets. Om någon tog illa upp, ber jag om ursäkt. Jag kan undvika att använda just det ordet och ändå få fram min åsikt.
Jag skulle kunna ta ganska illa upp om en massa främmande människor stod och grät över mina anhörigas död i ett terrordåd som om de kände dem och delade min sorg, trots att de har lika lite med det att göra som skottdådet i Malaysia - som de minsann inte spiller några tårar över.
@LadyCovergirl kanske kan svara på det?Byter ämne lite, någon kanske vet hur det blir med terroristen nu, det skrevs ju igår att utredningen kommer ta ett år att bli klar med, vad gör gärningsmännen under tiden? Sitter i häktet eller hamnar på anstalt direkt?
Fast det är enkelt, man sitter i häkte tills man är dömd. Om man inte släpps fri vid en omhäktning men det lär inte hända här.@LadyCovergirl kanske kan svara på det?
Vad gör den ena gruppen av 4 döda i ett dåd mer värda att gråta över än den andra gruppen av 4 döda i ett dåd? Jag tog till ett provokativt ord med mening att ställa just den frågan på sin spets. Om någon tog illa upp, ber jag om ursäkt. Jag kan undvika att använda just det ordet och ändå få fram min åsikt.
Lägg av bara. Nu är du extremt låg och jag tror du är mycket väl medveten om det.
Det finns väl i alla fall en person på Buke som fått mycket dåliga nyheter. Har du ingen skam i kroppen alls?