Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns mekanismer som gör terrorgrupper och andra organisationer lockande. Och kriminalitet.

Unga män utan framtidshopp, utan jobb, utan utbildning och helt utan illisioner om bättre framtid. Alla de känner är arbetslösa eller krimnella. Och lågutbildade.Deras liv är ändå skit. Lika bra att göra sig fruktad och kanske berömd på något annat sätt.

Ser du inga möjligheter att ta till vara de där unga människornas kapacitet? Att utbilda, motivera och fostra.

Nä, skjut skiten bara. Det är ju vad SD och deras gelikar förespråkar.

Världen blir ju så oerhört mycket bättre av hat.
Eller inte.

Ursäkta? VAR har jag skrivit "skjut skiten"? Pracka inte på mig DINA åsikter tack. Och jag anser att alla människor har ett val och eget ansvar. Man kan välja att göra något av sitt liv. Eller så är man dum i huvudet och väljer att göra såna här fruktansvärda handlingar. Snacka om att dalta med männen och frånta dem ALLT eget ansvar.

Jävligt märklig logik med "buhu det är synd om mig, nu går jag och mördar människor så jag får känna mig lite tuff".

Vad var det för hund? Vill inte titta på bilden.
Jag gissar att det var mest skolungdomar som drabbas, de flesta andra är väl på jobbet den tiden. Finns det några namn på de förolyckade?
Tycker det ser ut som en vinthund, whippet/greyhound men min kompis med whippet tyckte den var för luddig. Så röd/gul vinthundsliknande hund. :(

Ursäkta? VAR har jag skrivit "skjut skiten"? Pracka inte på mig DINA åsikter tack. Och jag anser att alla människor har ett val och eget ansvar. Man kan välja att göra något av sitt liv. Eller så är man dum i huvudet och väljer att göra såna här fruktansvärda handlingar. Snacka om att dalta med männen och frånta dem ALLT eget ansvar.

Jävligt märklig logik med "buhu det är synd om mig, nu går jag och mördar människor så jag får känna mig lite tuff".
:yuck: Var får du allt ifrån?

Vad var det för hund? Vill inte titta på bilden.
Jag gissar att det var mest skolungdomar som drabbas, de flesta andra är väl på jobbet den tiden. Finns det några namn på de förolyckade?
Det ser ut som en vinthund, tex en mindre saluki, gulbrun, alternativt en blandras av nättare typ

Det var väl ganska väntat med tanke på att vi tagit emot flest flyktingar per capita och även har flest IS/terrorresenärer också per capita. Kontrollerna lämnar väl mycket övrigt att önska när t.e.x 20 åringar plötsligt uppger sig vara 15.
Tyvärr är detta så klart inte slutet på historien, det är bara början. Vi får nog räkna med fler, vi har ju redan haft 2 så här långt.
Tankarna går till offrens familjer.

Det var väl ganska väntat med tanke på att vi tagit emot flest flyktingar per capita och även har flest IS/terrorresenärer också per capita. Kontrollerna lämnar väl mycket övrigt att önska när t.e.x 20 åringar plötsligt uppger sig vara 15.
Tyvärr är detta så klart inte slutet på historien, det är bara början. Vi får nog räkna med fler, vi har ju redan haft 2 så här långt.

Räknar du med självmordsbombaren i Stockholm eller det möjliga terroristbrottet i Malmö?

Konstigt då att det skett i andra länder som har mycket lägre flyktingmottagning. Vad är orsaken där i så fall? Och varför kan det inte vara samma orsak i Sverige?

Min närmsta vän var mitt i smeten dvs på plats när lastbilen dök upp & fick fly för sitt liv. Hans vän som är polis uppmanade honom att dra på sig sin skottfria väst & hålla sig hemma/ långt ifrån centrum.

En annan vän berätta även att det finns inga exakta uppgifter på hur många som är döda & skadade då medias artiklar är ej helt sanningsenliga därav poliserna även förtegna på frågor om detta attentat av tidningarna. Den har uppmanat folk att ej vara i city fram till söndag till att börja med, och de lägger ner alla resurser de har, inklusive kopplat in högaktiv säkerhet i storstäderna med poliser som går med automatvapen och patrullerar bla Kalmar, Göteborg m.m

Militären står i beredskap enligt en annan vän med kontakter inom rättsväsendet & bombenhet inkopplad,det var enheten redan igår..

Så hemskt, så overkligt men de flesta visste att det skulle hända frågan var bara när..

Man kan köra över Drottninggatan men inte längs den. Det finns alltså flera bilvägar som korsar Drottninggatan, tänker att det nog var det han menade.
Förlåt om jag är okunnig på Sthlms gator nu, men är Drottninggatan samma sorts gata som Avenyn i Gbg då?

Beginner Pethead

Min närmsta vän var mitt i smeten dvs på plats när lastbilen dök upp & fick fly för sitt liv. Hans vän som är polis uppmanade honom att dra på sig sin skottfria väst & hålla sig hemma/ långt ifrån centrum.

En annan vän berätta även att det finns inga exakta uppgifter på hur många som är döda & skadade då medias artiklar är ej helt sanningsenliga därav poliserna även förtegna på frågor om detta attentat av tidningarna. Den har uppmanat folk att ej vara i city fram till söndag till att börja med, och de lägger ner alla resurser de har, inklusive kopplat in högaktiv säkerhet i storstäderna med poliser som går med automatvapen och patrullerar bla Kalmar, Göteborg m.m

Militären står i beredskap enligt en annan vän med kontakter inom rättsväsendet & bombenhet inkopplad,det var enheten redan igår..

Så hemskt, så overkligt men de flesta visste att det skulle hända frågan var bara när..
"Alla" har nog vetat att det kan hända och framförallt så sprids det nu diverse falska sanningar i sociala medier om det inträffade, så jag skulle ta samtliga påståenden från okända vänners vänner på nätet med en väldigt stor nypa salt.

Bombenheten lär väl ha kontaktas samtidigt med resten och de var väl och undersökte lastbilen igår av bilderna att döma.

En annan vän berätta även att det finns inga exakta uppgifter på hur många som är döda & skadade då medias artiklar är ej helt sanningsenliga därav poliserna även förtegna på frågor om detta attentat av tidningarna.
Du kan tala om för din 'mycket välinformerade' vän att fyra är döda, och om någon ytterligare kommer dö så är det en av de svårt skadade på sjukhus.

Eller - hur uppdaterad är din info egentligen? 16:30 igår?

Senast ändrad:

Så funkar det inte i andra länder, så det är bara "ganska väntat" av den anledningen för att du tillhör gruppen som redan bestämt hur verkligheten och konspirationerna ser ut innan observationen kommer.

För oss andra är det ganska väntat att det sker terrorattacker mot västvärlden med viss repetitionstakt, där Sverige inte är undantaget från risk.

Terror är hemskt - men man får väl säga att effektiviteten inte var den allra bästa om man har tillgång till en lastbil i ett folktätt Stockholm och "lyckas" döda runt 5 människor. Tragiskt, men lika många som dör en vanlig vecka i vägtrafiken. Det blir lite fånig skalning på rapportering och framförallt framåtblickande prognoser om hur snar domedagen är. Ännu fånigare när man skyller det på den begränsade flyktingmottagning vi haft i Sverige under senaste 20 åren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30